سرما و یخبندان شبانه سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

به گزارش کتاب ارزان، رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توده هوای سرد، وزش باد نسبتا شدید و یخبندان شبانه از روز یکشنبه 5 دیماه بخش هایی از استان را فرا می گیرد.

سرما و یخبندان شبانه سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

به گزارش خبرنگاران از زاهدان ، علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد کشاورزی این اداره کل گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش، کاهش محسوس دما به مقدار 7 الی 10 درجه در غالب نقاط استان، یخبندان شبانه در منطقه ها مرکزی و شمال و وزش باد نسبتا شدید در شمال و نوار شرقی و غرب استان دور از انتظار نیست.

وی گفت: این باد نسبتا شدید، کاهش دما و یخبندان منطقه ها زاهدان، زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز، تفتان، خاش، میرجاوه، سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن را تا خاتمه روز پنج شنبه 9 دی در بر خواهد گرفت.

ملاشاهی اضافه کرد: با توجه به کاهش محسوس دما و یخبندان شبانه به ویژه در منطقه ها مرکزی و شمال استان، احتمال خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی وجود دارد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می گردد کشاورزان برای نهال های جوان و درختان آسیب پذیر جهت جلوگیری از آسیب سرمازدگی از پوشش های مناسب نظیر پلاستیک سیاه، گونی، پلی اتیلن و یا نایلون استفاده نمایند.

ملاشاهی گفت:کشاورزان زحمتکش در این بازه زمانی از انجام هرس درختان خودداری نمایند و عمل انتقال محصولات برداشت شده به انبار ها را تسریع بخشند. بعلاوه از تهویه و تنظیم دما و تأمین سوخت گلخانه ها و سالن ها غافل نشوند.

وی در توصیه به استخر های پرورش ماهی نیز گفت:مقدار غذادهی به استخر های پرورش ماهی گرم آبی به نصف حد نرمال کاهش یابد و شکستن یخ آب سطح استخر ها در منطقه ها سردسیر جهت هوادهی بیشتر به ماهی ها لازم است.

رییس پیش بینی و صدور پیش آگاهی ها بر عایق بندی و محافظت از کندو ها در مقابل کاهش دما، تغذیه کلنی ها جهت زمستان گذرانی و تخلیه آب و جمع آوری لوله ها و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار در منطقه ها سردسیر تأکید کرد.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1994

به "سرما و یخبندان شبانه سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرما و یخبندان شبانه سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید