سفیر ایتالیا بر تسریع صدور ویزای اساتید و دانشجویان همت گمارد

به گزارش کتاب ارزان، رئیس دانشگاه اصفهان در دیدار با سفیر ایتالیا در ایران بر نقش سفارت این کشور در تسریع روند ویزای استادان و دانشجویان تأکید کرد.

سفیر ایتالیا بر تسریع صدور ویزای اساتید و دانشجویان همت گمارد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سفیر ایتالیا در ایران با رئیس دانشگاه اصفهان دیدار و تبادل نظر کرد. این دیدار در راستای گسترش همکاری های علمی بین المللی دانشگاه اصفهان اجرا شده است.

هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان در این دیدار به روابط طولانی ایران و ایتالیا در حوزه های مختلف اشاره نمود و گفت: دانشگاه در توسعه روابط بین الملل متکی بر دیپلماسی علمی است و اعتقاد داریم روابط عملی ما تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار نمی گیرد.

طالبی به وجود تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های مهم ایتالیایی ازجمله دانشگاه های لاسپینزا، پروجا، پاویا، بلونیا و ... اشاره نمود که تاکنون در قالب برگزاری کارگاه ها و کنفرانس های مشترک، سخنرانی های متعدد و اجرای پروژه های ادامه داشته است.

رئیس دانشگاه اصفهان در ادامه این جلسه به خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس اشاره نمود و توسعه روابط بین دو شهر را مستلزم تقویت روابط دانشگاهی دانست.

وی اظهار امیدواری کرد روابط دانشگاهی بتواند در چارچوب طرح های افق 2020 اتحادیه اروپا و برنامه های دیگر مثل برنامه مبادله اراسموس پلاس تحقق یابد.

طالبی یکی از اهداف مهم دانشگاه را استقرار دوره های مشترک با دانشگاه های ایتالیایی دانست که می تواند به توسعه روابط یاری کند.

رئیس دانشگاه اصفهان همچنین یادآور شد که از سفیر ایتالیا انتظار می رود در تسریع روند ویزا برای استادان و دانشجویان همت گمارد.

جوزته پرونه، سفیر ایتالیا نیز در این دیدار هدف از این سفر را آنالیز توسعه روابط علمی، مالی، فرهنگی شهر های ایتالیا و اصفهان دانست.

وی توضیح داد: اصفهان برای ما از جنبه های فرهنگی، علمی، تاریخی و صنعتی دارای اهمیت بسیار است به ویژه آن که تعمیق روابط دانشگاهی به درک بیشتر از توسعه روابط علمی و مالی یاری می نماید.

پرونه در ادامه اضافه کرد: با توجه به اهمیت دانشگاه اصفهان در منطقه و ارتباط مؤثری که این دانشگاه با جامعه و صنعت دارد، می تواند به هدف توسعه روابط علمی فرهنگی و مبادله استاد و دانشجو و بخصوص مبادله کارشناس و متخصص یاری کند.

سفیر ایتالیا گفت: عمدتاً دانشجویان و پژوهشگران ایرانی در اروپا ازلحاظ کیفیت علمی شناخته شده هستند و دانشگاه های ایتالیایی تمایل به همکاری در مبادله دانشجو دارند.

لازم به ذکر است، در این دیدار طیبی مدیر بین الملل دانشگاه اصفهان، فیکارا رایزن مالی و اسپنا دبیر اول همکاری فرهنگی سفارت ایتالیا در ایران نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 329

به "سفیر ایتالیا بر تسریع صدور ویزای اساتید و دانشجویان همت گمارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایتالیا بر تسریع صدور ویزای اساتید و دانشجویان همت گمارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید