شیوع کرونا در پکن، تعطیلی کارخانه پپسی و بازداشت مدیر داروخانه های شهر

به گزارش کتاب ارزان، از 22 خرداد تا به امروز بیش از 230 نفر در پایتخت چین به کرونا مبتلا شده و ده ها منطقه مسکونی در قرنطینه و محدودیت کامل تردد قرار گرفته است.

شیوع کرونا در پکن، تعطیلی کارخانه پپسی و بازداشت مدیر داروخانه های شهر

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مقام های ذی ربط در شهر پکن از مرکز کنترل بیماری و کمیسیون بهداشت اعلام نموده اند که هیچکس بدون داشتن آزمایش کرونا با نتیجه منفی حق خروج از پایتخت ندارد و این شامل تمان 21 میلیون و 500 هزار نفر ساکن پایتخت می گردد.

به دلیل افزایش شمار متقاضیان انجام آزمایش کرونا، مراکز تست گیری در شهر پکن اطلاعیه ای منتشر نموده و خواهان استخدام کسانی شده اند که بتوانند برای دریافت آزمایش به این مراکز یاری نمایند.

بیش از 98 مرکز کلینیکی و بیمارستان در پایتخت چین در حال جمع آوری روزانه 400 هزار نمونه آزمایش هستند هر کسی که مایل به کار کردن در این مراکز باشد برای 8 ساعت کار روزانه 99 دلار دریافت می نماید اضافه حقوق برای ساعات کار بیشتر نیز برای این افراد در نظر گرفته می گردد.

اعزام تیم پزشکان ووهان به پکن

شهر ووهان که خود اولین کانون شیوع کرونا در چین محسوب می گردد حالا با اعزام تیم پزشکی و متخصص به پکن به یاری این شهر شتافته است.

این تیم بیش از 70 عضو دارد با میانگین سنی 27 سال و اعضای آن عمدتا متخصص در امور درمانگاهی و دریافت آزمایش و جمع آوری نمونه ها هستند تست کرونا هم اکنون در بیش از صدها محله پکن انجام می گردد.

در همین حال تا به امروز از بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر آزمایش کرونا گرفته شده است و صف های طویلی در نقاط مختلف شهر به چشم می خورد که مربوط به متقاضیان آزمایش کرونا است.

تعطیلی شرکت پپسی کولا در پکن

به دنبال ابتلای 8 نفر از کارکنان شرکت پپسی کولا در پایتخت چین به کرونا کلیه فعالیت های این شرکت در این شهر به حال تعلیق درامد و نزدیک به 80 نفر از افراد نزدیک به این مبتلایان قرنطینه شده اند دو نفر از مبتلایان از بازار شین فادی که مرکز جدید شیوع کرونا در پکن است، خرید نموده بودند.

نزدیک به 500 نفر از کسانی که در این شرکت فعالیت و کار می نموده اند به مراکز نظارتی منتقل شده اند و محدودیت های شدیدی برای آنها در نظر گرفته شده است و همه باید مورد آزمایش کرونا قرار بگیرند.

تاکید بر هوشیاری بالا در پکن

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های چین اعلام نموده است که به رغم کنترل نسبی بیماری کرونا در پایتخت، مردم، مراکز و شرکت ها همچنان باید هوشیاری کامل را حفظ نمایند و محدودیت ها را مراعات نمایند.

کارشناسان این مرکز گفته اند که به رغم بهبود شرایط در پکن همچنان مسایل نگران نماینده وجود دارد از جمله اینکه بازار عظیم شین فادی منبع شیوع ویروس باید بازسازی گردد باید معین گردد که بیماری از بازارهای دیگر سرایت پیدا نمی نماید و اینکه چطور باید به طور کامل جلوی همه گیری کرونا را گرفت.

این مرکز تاکید نمود که تعقیب کسانی که به این بازار ارتباط داشته و در آن رفت و آمد نموده اند ادامه دارد باید همه این افراد معین شوند نباید هوشیاری را از دست داد و محدودیت ها را کاهش داد زیرا در چنین شرایطی امکان شیوع ویروس به طور گسترده وجود دارد.

15 سال زندان برای رییس داروخانه های زنجیره ای پکن

همزمان با تشدید مقررات در شهر پکن، رییس یک شرکت عظیم داروخانه ای زنجیره ای در پایتخت چین به دلیل عرضه و فروش ماسک های تقلبی به 15 سال زندان محکوم شده است.

لی دینگ رییس شرکت دارویی جینگ های در شهر پکن به دلیل فروش ماسک های تقلبی که خطر شیوع کرونا را افزایش داده به زندان محکوم شده است.

شرکت وی تبلیغاتی برای فروش 580 هزار ماسک از ابتدای شیوع ویروس کرونا در چین و در پکن داشته و نزدیک به 600 هزار دلار نیز از فروش این ماسک های تقلبی بدست آورده است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1133

به "شیوع کرونا در پکن، تعطیلی کارخانه پپسی و بازداشت مدیر داروخانه های شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع کرونا در پکن، تعطیلی کارخانه پپسی و بازداشت مدیر داروخانه های شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید