طرح ترامپ برای بازگشایی اقتصاد آمریکا زیر رگبار نقدها

به گزارش کتاب ارزان، متخصصان در آمریکا درباره طرح سه مرحله ای رئیس جمهور این کشور برای از سر گیری فعالیت های مالی هشدار داده اند.

طرح ترامپ برای بازگشایی اقتصاد آمریکا زیر رگبار نقدها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در شرایطی که فرمانداران ایالت های میشیگان، فلوریدا و بعضی ایالت های دیگر روز آدینه گام های مقدماتی خود برای بازگشایی اقتصاد را معین کردند متخصصان مسائل سلامت درباره طرح سه مرحله ای دونالد ترامپ برای بازگشایی اقتصاد آمریکا هشدار داده اند.

کاخ سفید روز پنجشنبه دستورالعملی به منظور یاری به ایالت ها جهت تصمیم گیری برای زمان برطرف محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی و بازگشایی فعالیت های مالی منتشر کرد.

دونالد ترامپ، سیاستمدار جمهوری خواهی که در حال کوشش برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور آمریکا در انتخابات نوامبر 2020 است مدعی شد که با این دستورالعمل اقتصاد آمریکا بعد از بازگشایی مجددا سیر صعودی به خودش خواهد گرفت.

با این حال در این دستورالعمل ها فرایند سریعی برای بازگشت اقتصاد به حالت عادی در نظر گرفته نشده است. ایالت ها می توانند بعد از کاهش میزان آلودگی ها برای 14 روز مستمر تصمیم به از سر گیری فعالیت های مالی بگیرند. این ایالت ها باید همچنین از در دسترس بودن آزمایش های لازم برای اخذ تست های ابتلا برخوردار باشند. ضمن آنکه ایالت ها باید اطمینان حاصل نمایند از ظرفیت بیمارستانی لازم برای درمان بیماران کووید-19 برخوردار باشند.

چه تعداد از ایالت ها این شرایط را دارند؟ کارشناسان می گویند هیچکدام!

بیل هانیج، متخصص همه گیرشناسی تنها یکی از کارشناسانی است که در توئیتر از دستورالمعل کاخ سفید انتقاد نموده است. او پنجشنبه در توئیتر نوشت نبود ظرفیت کافی برای اخذ تست مشکل اصلی است.

ایالات متحده آمریکا در صدر جدول کشورها از لحاظ میزان ابتلایان و مرگ و میر ناشی از آن قرار گرفته است. 680 هزار نفر در این کشور به کووید-19 مبتلا شده و 34 هزار نفر بر اثر آن جان باخته اند.

جن کیتس، کارشناس بنیاد خانواده کیسر هم به رسانه ها گفته ایالت ها در شرایط مناسبی برای اخذ تست های کافی جهت عبور به مرحله بعدی برای مقابله با این بیماری همه گیر ندارند. اوگفته در دستورالعمل منتشرشده از سوی کاخ سفید اشاره نشده چه تعداد تست باید انجام گردد.

گروهی از محققان دانشگاه دوک هم در مقاله ای در اینجا خاطرنشان نموده اند هیچ یک از 50 ایالت آمریکا در حال حاضر از توانمندی های لازم بری پایش بیماران در مقیاسی که ضروری است برخوردار نیستند.

کاخ سفید خواهان بازگشایی آمریکا به صورت مرحله به مرحله شده که این با توصیه های کارشناسان مطابقت دارد. این دستورالعمل خواهان بازگشایی اماکن تفریحی در مرحله اول شده، اما اسکات گاتلیپ، رئیس سابق سازمان غذا و داروی آمریکا در این باره هشدار داده است.

او در توئیتر نوشت: انجام این کار مجاز نیست مگر اینکه شاهد آن باشیم که مشاغل را می توان بدون خطر بازگشت بیماری از سر گرفت.

شماری از کارشناسان هم می گویند با این فرض که آمریکا مرحله اول بازگشایی کسب و کارها را بدون عود بیماری پشت سر بگذارد در دستورالعمل کاخ سفید معین نیست ایالت ها با چه سرعتی می توانند وارد مراحل 2 و 3 شوند.

تام اینگلسبی، مدیر مرکز ایمنی دانشگاه جان هاپکینز در توئیتر نوشته اگر هر کدام از این 3 مرحله دو هفته به طول بینجامند، بازگشایی بسیار سریع رخ داده و خوب نیست.

اقتصاددان ها هشدار داده اند بازگشایی نادرست اقتصاد، به گونه ای که باعث افزایش موارد ابتلا به بیماری گردد، ممکن است باعث احتیاج به تعطیلی مجدد گردد که این خود منجر به تداوم آثار منفی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 979

به "طرح ترامپ برای بازگشایی اقتصاد آمریکا زیر رگبار نقدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ترامپ برای بازگشایی اقتصاد آمریکا زیر رگبار نقدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید