طرح ساخت مسکن 25 متری یعنی تشویق جوانان به تجردگرایی، دولت با اختصاص زمین به انبوه سازان جلوی نوسانات قیمت خانه را بگیرد

به گزارش کتاب ارزان، رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه طرح واگذاری مسکن 25 متری در راستای تشویق جوانان به تجردگرایی است، گفت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت، تأمین مصالح ارزان و در اختیار گذاشتن زمین از سوی دولت به انبوه سازان از جمله اقداماتی است که می تواند جلوی نوسانات قیمت را بگیرد.

طرح ساخت مسکن 25 متری یعنی تشویق جوانان به تجردگرایی، دولت با اختصاص زمین به انبوه سازان جلوی نوسانات قیمت خانه را بگیرد

جهت دریافت خدمات آلاچیق فلزی قیمت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

محمدرضا رضایی در مصاحبه با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، با تأکید بر اینکه کمیسیون عمران در مجلس یازدهم برنامه ای برای ساماندهی بازار مسکن دارد و در اولویت قرار گرفته است، اظهار کرد: بعضی با مطرح کردن طرح ساخت مسکن های 25 متری و مرتبط کردن آن با پیشنهادهای نمایندگان سعی در تخریب صندلی مجلس دارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس یازدهم با بیان اینکه ساخت مسکن های 25 متری با سبک زندگی ایرانی-اسلامی در تضاد است، اضافه کرد: ساخت چنین واحدهای مسکونی با مدل شهرسازی در کشور نیز در تعارض است، از این رو چاره تأمین مسکن برای اقشار جوان جامعه مطرح کردن چنین طرح هایی نیست.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که چنین طرح هایی را مطرح می نمایند، در پی تشویق جوانان به تجردگرایی هستند، توضیح داد: در خانه های 25 متری زندگی های انفرادی جریان خواهد داشت، از این رو چنین طرحی به هیچ وجه مورد تأیید مجلس نخواهد بود.

رضایی در پاسخ به این سؤال که بهترین اهرم برای ممانعت از افزایش بیش از پیش قیمت مسکن چیست، گفت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت، تأمین مصالح ارزان و همچنین در اختیار گذاشتن زمین از سوی دولت به انبوه سازان از جمله اقداماتی است که می تواند جلوی نوسانات قیمت را بگیرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه دولت در بسیاری از حوزه ها از جمله تأمین مصالح ارزان برای تولیدنمایندگان مسکن عمل ننموده که این نوع بدعهدی ها بازار را به تلاطم قیمتی کشانده است.

وی با بیان اینکه دولت زمین های بسیاری را در اختیار دارد، بیان کرد: واگذاری این نوع زمین ها به تولیدنمایندگان مسکن می تواند از نوسانات رو به رشد قیمت ها در این بازار جلوگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تأکید بر اینکه بانک ها نیز باید با کاهش نرخ سود تسهیلات در راستا ساماندهی نرخ مسکن همراه باشند، گفت: در مرحله اول کمیسیون عمران مجلس طرح هایی برای ساماندهی بازار مسکن تدوین نموده و در این راستا نیز از نظرات کارشناسی مرکز پژوهش ها استفاده خواهد نمود.

4151/4082/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 7 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1071

به "طرح ساخت مسکن 25 متری یعنی تشویق جوانان به تجردگرایی، دولت با اختصاص زمین به انبوه سازان جلوی نوسانات قیمت خانه را بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ساخت مسکن 25 متری یعنی تشویق جوانان به تجردگرایی، دولت با اختصاص زمین به انبوه سازان جلوی نوسانات قیمت خانه را بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید