قابلیتهای تازه محصولات اپل در کنفرانس توسعه دهندگان

به گزارش کتاب ارزان، قابلیتهای تازه محصولات اپل در کنفرانس توسعه دهندگان اعلام شد

قابلیتهای تازه محصولات اپل در کنفرانس توسعه دهندگان

شب گذشته کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سال 2021 میلادی به طور مجازی برگزار شد. در این مراسم اپل برخی از تازهترین سرویس ها ویژگی هایی آیفون و دستگاه های دیگرش را معرف کرد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

مهم ترین آپدیت این مراسم مجازی تغییرات فیس تایم در iOS15 بود. کاربران فیس تایم می توانند برای برقراری تماس زمانبندی کنند، لینک هایی را برای پیوستن به گردهمایی های مجازی به اشتراک بگذارند. حتی کاربران دستگاه های اندروید و ویندوز هم می توانند با استفاده از نسخه وب فیس تایم در گردهمایی مجازی شرکت کنند.

دیگر تغییر مهم اپل فوکوس (Focus) نام دارد. این قابلیت به کاربر اجازه می دهد ویژگی مزاحم نشوید را فوکوس برای خود شخصی سازی کند و به این ترتیب هنگامیکه در شرایط کار است، نوتیفیکیشن های دوستان و خانواده مسدود می شوند یا هنگامیکه کاربر مشغول کار نیست می تواند نوتیفیکیشن های همکاران را نادیده بگیرد.

علاوه بر تمام این موارد فیس تایم در حالت پرتره برای کاربران ارائه می شود. در این حالت پس زمینه محور می شود تا فرد در موضوع تصویر باشد.

علاوه بر آن اپلیکیشن والت (Wallet) هم پیشرفته و از کلیدهای خانه و اتاق هتل هم پشتیبانی می کند. کاربر برای استفاده از قابلیت های والت کافی است روی نمایشگر دستگاه ضربه بزند.

از سوی دیگر نقشه اپل مپز هم ظاهری تازه و سه بعدی یافته و دوربین آیفون می تواند متن های روی تصاویر را شناسایی کند.

ویجت هایی که قبلاً در نمایشگر خانه آیفون عرضه شده بود اکنون به آی پد هم راه یافته و ابزارهای چند وظیفه ای (multi tasking) برای کاربر عرضه شده است.

علاوه بر آن اپ تازه رفلکت(Reflect)هم به ویژگی Breathe افزوده می شود. این آپدیتی مهم برای نرم افزار اپل واچ (watch OS) است. قابلیت رفلکت از کاربر می خواهد چند ثانیه به یک خاطره خوشایند فکر و روی آن تمرکز کند. این جایگزینی تازه برای تمرین های تنفس در اپ Breathe است. در کنار این موارد تمرین های تای چی و پیلاتس هم به اپ های فیتنس افزوده شده اند.

نسخه تازه نرم افزار رایانه اپل mac OS Monterey نام دارد و شامل ابزار تازهی به نام Universal Control است که به افراد اجازه می دهد با استفاده از ماوس و کیبورد نمایشگر 3 دستگاه مختلف را کنترل کنند.

طراحی مرورگر وب اپل (سافاری) هم تغییر یافته و فشرده تر شده است. به گفته تیم کوک، مدیر ارشد اجرایی اپل، تمام نرم افزارهای تازه در پاییز سال جاری برای عموم عرضه می شوند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1782

به "قابلیتهای تازه محصولات اپل در کنفرانس توسعه دهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیتهای تازه محصولات اپل در کنفرانس توسعه دهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید