قدرتمند ترین ابر کامپیوتر دنیا وارد دانشگاه تگزاس می گردد ، سرمایه گذاری 60 میلیون دلاری برای آنالیز تغییرات اقلیمی

به گزارش کتاب ارزان، دانشگاه تگزاس یک ابرکامپیوتر 60 میلیون دلاری خریداری نموده تا به مطالعه تغییرات آب و هوایی و موضوعات مرتبط با جو زمین بپردازد.

قدرتمند ترین ابر کامپیوتر دنیا وارد دانشگاه تگزاس می گردد ، سرمایه گذاری 60 میلیون دلاری برای آنالیز تغییرات اقلیمی

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، دانشگاه تگزاس در آستین، به زودی به مقر یکی از قدرتمندترین ابرکامپیوترهای دنیا تبدیل خواهد شد.

بنیاد علمی این دانشگاه با صرف هزینه ای 60 میلیون دلاری یک ابرکامپیوتر، به نام Frontera را خریداری نموده است که قرار است تا سال 2019 به عنوان قدرتمند ترین ابرکامپیوتر علمی دنیا در سطح دانشگاهی دست پیدا کند. البته فراموش نکنیم این ابر کامپیوتر پنجمین ابرکامپوتر دنیا و سومین ابر کامپیوتر در ایالات متحده و در نهایت همانطور که اشاره شد اولین ابرکامپیوتر علمی قدرتمند در سطح دانشگاهی است.

مدیر بخش تکنولوژی دانشگاه تگزاس؛ دن اسنتزیون در این خصوص می گوید: ابر کامپیوترها - مانند تلسکوپ برای نجوم یا شتاب دهنده های ذرات برای فیزیک – ابزارهای تحقیق ضروری هستند که برای پاسخ به سوالاتی که در آزمایشگاه قابل بررسیط نیستند استفاده می گردد.

Frontera به محققان یاری می نماید موضوع هایی مانند مدل سازی آب و هوا در دنیا، برخورد ذرات هوا و حتی پیش بینی های طوفان را مطالعه کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 6 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 32

به "قدرتمند ترین ابر کامپیوتر دنیا وارد دانشگاه تگزاس می گردد ، سرمایه گذاری 60 میلیون دلاری برای آنالیز تغییرات اقلیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرتمند ترین ابر کامپیوتر دنیا وارد دانشگاه تگزاس می گردد ، سرمایه گذاری 60 میلیون دلاری برای آنالیز تغییرات اقلیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید