قیمت امروز میلگرد آجدار، حرارتی و انواع آهن آلات

به گزارش کتاب ارزان، میلگرد از جمله رایج ترین محصولات نهایی خط نورد گرم است که در ساختمان وظیفه مهمی را بر عهده دارد. ایمنی و استحکام سازه های بتنی بیش از همه به کاربرد انواع میلگرد در این حوزه مربوط می شود. چرا که مقاومت کششی پایین بتن بارها موجب فروپاشی ساختمان پس از وقوع حوادث مخربی چون زلزله شده است ، در ادامه با ما همراه باشید .

قیمت امروز میلگرد آجدار، حرارتی و انواع آهن آلات

کاربرد میلگرد

خریداران میلگرد از این محصول در ساخت و سازهای مختلف استفاده می کنند . گرچه معمولا میلگرد به عنوان پای ثابت ساختمان سازی شناخته می گردد، اما این صنعت تنها محل مصرف این کالا نیست . میلگرد، به عنوان عنصر اصلی در صنعت ساختمان سازی شناخته می گردد؛ شاید جالب به نظر برسد که اگر چه بتن ها به عنوان عامل استحکام در یک سازه شناخته شده اند، اما این آرماتور یا میلگردها هستند که در هنگام زلزله از ما محافظت می کنند. برای اولین بار در سال 1800 بود که جوزف لوئیس دریافت که افزودن میلگرد به بتن می تواند خواص کششی ضعیف آن را جبران کرده و در نهایت منجر به ایجاد سازه هایی گردد که هم در برابر نیروهای کششی و هم در برابر نیروهای فشاری مقاومت بالایی داشته باشند. سال ها پس از این کشف و استفاده از میلگرد در ساخت سازه ها، سیستمی برای تولید استاندارد میلگردها ایجاد شد.

قیمت روز میلگرد آجدار

قیمت میلگرد به صورت روزانه در وبسایت فولادین آپدیت و بروزرسانی می گردد ، شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت دقیق میلگرد و انواع مقاطع فولادی با کارشناسان فروش فولادین تماس حاصل نمایید .

نقش میلگرد در بتن

هدف از استفاده میلگرد در بتن، افزایش قدرت تقویت مصالح است. میلگردها با ترکیب آلیاژهای مختلف برای کاربردهای متنوع تولید می شوند. میلگردهای آجدار یکی از معمول ترین انواع میلگرد هستند. وجود آج روی میلگرد کمک می کند این مقطع با استحکام بیشتری درون بتن قرار بگیرد و در نتیجه آن احتمال آسیب و شکستگی در سازه تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. با توجه به این تعاریف میبینیم که میلگرد نقشی بسیار مهم در بتن ایفا می کند. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، بتن بسیار محکم است اما اگر بر مرکز بتن فشار بالایی وارد گردد، این ماده به راحتی دچار ترک و شکستگی می گردد.

میلگرد کلاف حرارتی چیست؟

میلگرد کلاف در واقع یک محصول فولادی نهایی (چه به صورت آلیاژی و یا غیرآلیاژی) می باشد که از طریق عملیات نورد بر روی محصولات نیمه نهایی مانند شمش، اسلب و یا بلوم تولید می گردد. با کشش سرد می توان به سطح مقطع مناسبی از این محصول دست یافت ، قیمت میلگرد کلاف به صورت روزانه دچار نوسان می گردد به همین علت بهتر است برای اطلاع دقیق قیمت ها با کارشناسان فولادین تماس حاصل نمایید.

انواع میگرد کلاف حرارتی

به طور معمول میلگرد کلاف در دو نوع کلاف آجدار و کلاف ساده در صنعت مورد استفاده قرار میگیرد. کلاف ساده در سایز 5.5 الی 16 میلیمتر در بازار عرضه می گردد که سایز 5.5 الی 8 با اصطلاح مفتول در بازار فولاد شناخته می گردد. کلاف آجدار در استاندارد آ 2 و آ 3 تولید می گردد. معمولا قیمت کلاف در بازار آهن تابع قیمت میلگرد می باشد .

وایرود کم کربن

این محصول دارای درصد کربن پایینی بوده و قابلیت کشش پذیری بالایی دارد. وایرراد کم کربن امکان جوش پذیری بالا داشته و آنالیز شیمیایی آن ها به گونه ای است که امکان جوش پذیری بالایی را در حین عبور از دوره های کشش در سرعت بالا دارد. از دیگر قابلیت های این محصول می توان به چکش خواری بالا، قابلیت نورد در حالت سرد و قابلیت کنترل ازدیاد طول مناسب می توان اشاره کرد.

بزرگترین تولید کنندگان میلگرد کلاف در ایران

بزرگ ترین تولید کننده میلگرد کلاف در ایران، میلگرد کلاف ذوب آهن، نطنز، کاشان و یزد احرامیان است . بیشترین تولید این محصول در کارخانه ذوب آهن اصفهان است. تمامی این کارخانه ها، علاوه بر سفارش ها معمولی، سفارش ها اختصاصی و ساختمانی را هم می پذیرند. تقریباً تمامی کارخانه های مذکور، از یک استاندارد مشخص برای تولید استفاده می کنند ؛ به عنوان مثال، کارخانه ذوب آهن اصفهان از استاندارد کشور روسیه استفاده می کند.

خرید اینترنتی و آنلاین آهن آلات

برای استعلام قیمت دقیق محصولات فولادین و آهن آلات و دریافت مشاوره خرید می توانید با کارشناسان فولادین تماس حاصل نمایید ، تا همکاران ما در بخش فروش شما را راهنمایی کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2273

به "قیمت امروز میلگرد آجدار، حرارتی و انواع آهن آلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت امروز میلگرد آجدار، حرارتی و انواع آهن آلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید