مالزی میراث دار فرهنگ اسلام، چین و غرب

به گزارش کتاب ارزان، با توجه به گرایش بسیاری از کشورهای آسیایی به صنعت گردشگری مالزی نیز این روزها روی معرفی فرهنگ و میراث این کشور به عنوان یک محصول جدید برای رونق گردشگری متمرکز شده است.

مالزی میراث دار فرهنگ اسلام، چین و غرب

با تور ارزان چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گفته معاون وزیر فرهنگ و گردشگری مالزی، تنوع و شادابی فرهنگی این کشور به عنوان یکی از بازوهای تبلیغی آن در تحقق شعار مالزی، یک آسیای واقعی در طرح تبلیغی گردشگری آن به کار گرفته شده است.

او تاکید می نماید که در این برنامه تبلیغی مالزی گونه خاص از میراث خود را که در معماری چند فرهنگی متاثر از نفوذ فرهنگ اسلام، چین و غرب وجود دارد، در ساختمان های میراثی خود به تصویر می کشد.

وی تصریح می نماید که شعار مالزی؛ آسیای واقعی که به عنوان یک برند این کشور را در دنیا مطرح نموده و آن را در شمار 10 کشور نخست گردشگر پذیر دنیا قرار داده، توانمندی این تنوع فرهنگی را ثابت می نماید.

از سویی در راستای تقویت این محصول جدید، صنعت گردشگری این کشور با برگزاری نمایشگاهی با عنوان بازار هنر و گردشگری اسلامی (MIATS)، می رود تا صندلی خود را با عنوان نخستین مقصد گردشگری اسلامی در دنیا حفظ کند.

صنعت گردشگری مالزی با بهره دریافت از هنر خوشنویسی اسلامی، نمایشگاه آثاری از تمدن اسلامی و دیگر هنرهای اسلامی و ایجاد زمینه گفت و گو پیرامون گردشگری و اسلام، برگزاری کارگاه ها و مسابقات و برنامه های خانودگی در این بازار هم چنین فراهم آوردن امکانات مورد احتیاج در گردشگری اسلامی از جمله دسترسی آسان به غذای حلال و مسجد و نمازخانه در بسیاری از مناطق در دسترس گردشگران، کوشش در جذب هر چه بیشتر گردشگر مسلمان دارد.

پیش بینی می گردد درآمد حاصل از گردشگران مسلمان در سال 2020 به 192 بیلیون دلار برسد. از سویی مالزی در نظر دارد تا با جذب 28 میلیون گردشگر تا خاتمه سال 2014 به درآمدی معادل 76 بیلیون رینگیت دسترسی یابد.

براساس گزارش وزارت فرهنگ و گردشگری مالزی، این کشور در سه ماهه نخست سال 2014، با رشد 23.4 درصدی آمار گردشگران ورودی این کشور روبرو بوده است.

منبع: کجارو
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 347

به "مالزی میراث دار فرهنگ اسلام، چین و غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی میراث دار فرهنگ اسلام، چین و غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید