متا جریمه 2 میلیون دلاری به انگلیس می پردازد

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اداره رقابت و بازارهای انگلیس(CMA) طی سال های اخیر موضعی سختگیرانه علیه شرکت های فناوری بزرگ اتخاذ و تحقیقاتی درباره سلطه آنها بر بازارهای مختلف مانند تبلیغات دیجیتال اتخاذ نموده است. این سازمان اکنون سعی دارد ادغام شرکت گیفی در فیس بوک را مسدود کند.

متا جریمه 2 میلیون دلاری به انگلیس می پردازد

متا این پلتفرم تصاویر متحرک را در می 2020 میلادی و به قیمت 400 میلیون دلار خرید. اما پس از آنکه CMA به این نتیجه رسید که اقدامات شرکت آمریکایی برای رفع کردن تأثیر ادغام بر بازار تبلیغات آنلاین کافی نیست، به متا دستور داد آن را بفروشد.

اداره رقابت و بازارهای انگلیس گفت متا در بعضی موارد مربوط به شیوه کنترل گیفی نتوانسته از قوانین پیروی کند.CMA این امر را به عنوان یک ماهیت عجیب و بد متا در مورد عدم پیروی از قانونی توصیف کرد که هدف آن تضمین ادامه رقابت دو شرکت با یکدیگر و نه یکپارچه شدن آنها در زمانی است که رگولاتور همچنان مشغول آنالیز عملیات ادغام است.

این خبر نشان دهنده نقطه ضعفی دیگر در رابطه بین شرکت آمریکایی و رگولاتور انگلیسی است.

CMA اکتبر گذشته جریمه ای 50.5 میلیون پوندی درباره موارد دیگر نقض قانون برای فیس بوک وضع کرد و به این شرکت دستور فروش گیفی را داد. در حال حاضر متا خواهان تجدید نظر در رأی این سازمان برای فروش گیفی است. بعلاوه این شرکت گفت هرچند با جریمه جدیدCMA مخالف است اما آن را پرداخت می نماید.

در بیانیه شرکت آمده است: ما تصمیم داریم جریمه را بپردازیم، اما اینکه CMA بتواند تصمیماتی بگیرد که به طور مستقیم بر حقوق کارمندان ایالات متحده تحت حمایت قانون این کشو تأثیر بگذارد، مشکل ساز است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2027

به "متا جریمه 2 میلیون دلاری به انگلیس می پردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متا جریمه 2 میلیون دلاری به انگلیس می پردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید