مقاله: برج شانگهای (چین)

به گزارش کتاب ارزان، با استفاده از خط 2 مترو شانگهای می توانید به این برج بروید. در ایستگاه Lujiazui پیاده شده، از خروجی 4 بیرون آمده و 500 متر تا برج را پیاده بروید. می توانید اتوبوس های گردشگری شهر را سوار شده و در برج Jin Mao پیاده شوید. با استفاده از اتوبوس های شماره 583، 791 و 961 نیز می توانید به برج برسید. دیدن نورهای شبانه شهر و منظره غروب خورشید از بالای برج مسحور کننده است. در روزهای بارانی و مه آلود چیز زیادی برای دیدن وجود ندارد.

مقاله: برج شانگهای (چین)

شما می توانید از منظره شهر در سکوی تماشای منظره در طبقات 121، 122 و 123 لذت ببرید. این سکو در ارتفاع 561 متری سطح زمین قرار داشته و 6 متر از سکوی موجود در برج الخلیفه (در ارتفاع 555 متری) بلندتر است. این سکو 5 طبقه تا طبقه آخر برج فاصله دارد. شرکت Mitsubishi سریع ترین آسانسورهای دنیا را برای این سازه طراحی کرده است. این آسانسورها تا 70 کیلومتر در ساعت سرعت می گیرند. از پایین برج در عرض 55 ثانیه به طبقه 119ام خواهید رسید. برای داشتن این تجربه هم که شده بازدید از برج شانگهای به همه گردشگران توصیه می شود.

این ساختمان بر طبق نوآوری های اخیر در طراحی آسمان خراش های خیلی بلند ساخته شده است. مانند دیگر ساختمان های بلند دنیا که در چند سال اخیر ساخته شده اند، به جای استفاده از یک چارچوب ساده فولادی برای اسکلت، در این سازه از یک هسته بتنی ضخیم استفاده شده است. به خاطر خاک شنی منطقه و زمین لرزه ها و توفان های شدید، ساخت چنین سازه هایی در شانگهای سخت است. به همین دلیل است که این ساختمان بر روی 980 ستون 70 متری بتونی قرار گرفته است. برای با ثبات کردن سازه در مواجهه با بادهای قوی آن را با یک طراحی نوآورانه و به شکلی استوانه ای و مارپیچ ساخته اند. طراحی حلزون مانند سازه علاوه بر آیرودینامیکی کردنش، آن را فوق العاده زیبا و دیدنی کرده است. این سازه نمایشی اعجاب انگیز از مهندسی قرن بیست و یکم است. برای ذخیره انرژی و ایجاد محافظت بیشتر، این برج مانند یک فلاسک با دو لایه بیرونی شیشه ای ساخته شده است.

منبع مقاله: برج شانگهای (چین)

انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1899

به "مقاله: برج شانگهای (چین)" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاله: برج شانگهای (چین)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: برج شانگهای (چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید