میوه را کیلویی چند بخریم؟

به گزارش کتاب ارزان، جدیدترین کشف قیمت اجرا شده از میدان مرکزی میوه و تره بار حداکثر قیمت منطقی هر کیلوگرم میوه در بازار را معین می نماید که از هندوانه 2700 تومانی تا زردآلو 20 هزار تومانی متفاوت است.

میوه را کیلویی چند بخریم؟

به گزارش خبرنگاران، یکشنبه های هر هفته قیمت هر کیلوگرم میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار براساس معاملات اجرا شده کشف می گردد و نرخی به صورت میانگین اعلام می گردد و با توجه به اینکه سود منطقی و قانونی برای هر کیلوگرم میوه از بازار عمده فروشی تا خرده فروشی نهایتاً باید 35 درصد محاسبه گردد، هر کیلوگرم میوه درجه یک نهایتاً باید با قیمت های محاسبه شده که جدول آن در زیر می آید، عرضه گردد.

البته باید توجه داشت که حداکثر قیمت منطقی خرده فروشی میوه یعنی سقف قیمت عمده فروشی آن در میدان مرکزی میوه و تره بار به علاوه حداکثر سود منطقی 35 درصدی خرده فروشی. بنابراین مردم نباید میوه را گران تر از این قیمت ها در بازار خریداری نمایند و اگر با قیمت هایی بالاتر از این روبرو شدند قطعاً مصداق گران فروشی بوده و باید دستگاه های نظارتی همچون سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان، سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و اتحادیه فروشندگان میوه را آگاه نمایند.

در این میان بعضی میوه ها همچون هندوانه، طالبی، ملون، زردآلو، خیار، گوجه سبز، لیموترش و هلو پیش رس با کاهش قیمت روبرو شده و قیمت میوه هایی همچون پرتقال و سیب بدون تغییر نسبت به هفته گذشته ثابت مانده است. با این وضعیت مردم در هفته جاری نباید شاهد افزایش و بالاتر رفتن قیمت میوه در بازار باشند.

در این میان حداکثر قیمت منطقی برای یک کیلوگرم پرتقال در انواع مختلف و از نوع درجه یک باید 8,100 تومان باشد. همین قیمت برای سیب زرد و قرمز 12 هزار و 150 تومان، کیوی، گلابی و گوجه سبز 10 هزار و 800 تومان، موز 16 هزار و 200 تومان، هلو پیش رس 13 هزار و 500 تومان، خیار 4750 تومان، طالبی 6075 تومان، ملون 5,400 تومان و هندوانه 2,700 تومان است.

جدول قیمت انواع میوه در بازار و نرخ منطقی آن در بازار مصرف به توضیح ذیل است:

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 211

به "میوه را کیلویی چند بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه را کیلویی چند بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید