ویژگی یک مدیر خوب برای اداره برج مسکونی چیست؟

به گزارش کتاب ارزان، هر جامعه ای احتیاجمند قانون و قانون گذار برای اداره بهتر و افزایش رفاه افراد جامعه است. آپارتمان ها، برج ها و مجتمع های مسکونی نیز نوعی جامعه محسوب می شوند که به یک راهنمایی کننده احتیاج دارند تا به صورت یکدست و یک شکل مدیریت شوند و از هرگونه هرج و مرج ناهمگونی دور بمانند. به همین منظور است که برای اداره هرچه بهتر ساختمان های مسکونی، مدیر یا مدیرانی معین می شوند.

ویژگی یک مدیر خوب برای اداره برج مسکونی چیست؟

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

با توجه به ساخت وساز برج های غول پیکر و مجتمع های عظیم امروزی، احتیاج به انتخاب مدیر برج یا استخدام مدیر مجتمع کاملاً ضروری و اجتناب ناپذیر است. این موضوع در عصر حاضر به قدری مهم است که آموزش هایی نیز برای مدیر برج و مجتمع در نظر گرفته می گردد تا به درستی بتواند از پس مسئولیت های سنگین مدیریت برج یا مجتمع مسکونی بربیاید.

اما با توجه به دغدغه های امروزی و احتیاجهای جدید ساکنان یک ساختمان، مدیر برج مسکونی باید چه ویژگی های داشته باشد تا بتواند یک مجمع انسانی عظیم را به خوبی مدیریت کند و رفاه و آرامش را برای تک تک واحدها و خانواده ها فراهم کند؟

در ادامه با وظایف اصلی یک مدیر برج مسکونی آشنا خواهیم شد. هر مدیری با عمل کردن صحیح به این وظایف می تواند یک مجتمع را به نحو احسن اداره کند.

وظایف مدیر برج مسکونی و مجتمع مسکونی

  • حفظ و اداره ساختمان و اجرای تصمیمات مجمع عمومی مالکان به عهده مدیر برج مسکونی است. او وظیفه دارد تا هرگونه تصمیم اتخاذ شده در مورد برج یا مجتمع را اجرا کند. البته درصورتی که تصمیمات مجمع عمومی مالکان خلاف قانون باشد، مدیر برج مسکونی و مجتمع هیچ تعهدی و اجباری در مورد اجرای این تصمیمات ندارد.
  • در جوامع امروزی بیمه یک اقدام فوری و حیاتی محسوب می گردد که برای هر امری ضرورت دارد. مدیر برج مسکونی و مجتمع موظف است تا نسبت به بیمه تمام بنا در برابر آتش سوزی و حوادث طبیعی اقدام و سهم هر شخص را متناسب با متراژ بنا محاسبه نموده و از او دریافت کند. در صورت بروز آتش سوزی و حوادث طبیعی و ایراد خسارت به بنا، مدیر برج مسکونی و مجتمع باید پاسخ گوی خسارات وارده باشد. این امر ضرورت انتخاب و استخدام مدیر مجتمع مسکونی را پررنگ می نماید.
  • مشخص سهم هر یک از واحدها به میزان دقیق و منصفانه برای پرداخت هزینه های مشترک بر عهده مدیر برج مسکونی و مجتمع است؛ که باید به طور دقیق انجام گردد. تا هیچ اجحافی در حق هیچ یک از اعضای ساختمان نگردد. همچنین مدیر برج مسکونی و مجتمع نباید هزینه های اضافی را به اعضای ساختمان متحمل گردد و آن ها را برای پرداخت این هزینه ها زیر فشار ببرد.
  • رسیدگی به اعتراضات تک تک اعضای ساختمان و جلب رضایت هرکدام، از وظایف اصلی مدیر برج مسکونی به شمار می رود. حتی اگر این اعتراضات به جا نباشد هم مدیر برج مسکونی موظف است تا به آن ها رسیدگی و شخص معترض را توجیه نموده و رضایت او را به دست آورد.
  • مدیر برج مسکونی موظف است تا تمام تصمیمات اتخاذ شده توسط مجمع عمومی را به اطلاع اهالی مجتمع برساند و آن ها را در مورد هر موضوعی مطلع کند. در غیر این صورت هر یک از اهالی می تواند نسبت به دلیل عدم مطلعی کافی در مورد مسائل و تصمیمات جدید اعتراض نموده و از مدیر برج مسکونی شرح بخواهد.
  • مدیر برج مسکونی باید در مورد عدم پرداخت هزینه های مشترک توسط اهالی اظهارنامه رسمی ارسال کند و از آن ها درخواست پرداخت بدهی معوقه را داشته باشد. در غیر این صورت و در صورت عدم ارسال اظهارنامه رسمی، ادعای مدیر برج مسکونی ارزش قانونی ندارد.
  • در صورت ارائه اظهارنامه و عدم تسویه حساب مشترک، اجرائیه صادر خواهد شد و معادل بدهی معوقه، قسمتی از اموال شخص مصادره شده و به مزایده گذاشته خواهد شد تا به این صورت بدهی شخص تسویه گردد.
  • مدیریت برج مسکونی موظف است تا در ازای پرداخت هرگونه هزینه مشترک، به مالک یا مستأجر پرداخت نماینده، رسید بدهد و پرداخت او را به صورت رسمی ثبت کند تا بعداً مسئله ای برای او در مورد عدم پرداخت هزینه های مشترک پیش نیاید.
  • مدیر برج مسکونی مسئول اجرای هرگونه عملیات بازسازی و ترمیم ساختمان بنا، به تشخیص مجمع عالی است و موظف است تا بر اجرا و انجام این گونه عملیات نظارت دقیق داشته و این کارها را به نحو احسن به خاتمه برساند.
  • یک مدیر برج مسکونی متعهد، وظیفه دارد تا به تمامی اهالی تازه وارد ضمن خوش آمد بگوید، قوانین ساختمان را به آن ها اعلام کند و آن ها را نسبت به هرگونه شرایط برج یا مجتمع مطلع سازد. در غیر این صورت اگر عملی خلاف قوانین ساختمان از فرد تازه وارد سر بزند، مدیر برج مسکونی یا مجتمع نمی تواند نسبت به این عمل شخص، اعتراضی داشته باشد و مسئولیت خطای انجام شده بر عهده مدیر برج مسکونی مجتمع است.
  • مدیر برج مسکونی موظف است تا نسبت به فرهنگ سازی در مجتمع و برج اقدام کند و از فضاهای خالی موجود در ساختمان جهت چسباندن بروشورهای آموزشی استفاده کند تا سطح اطلاعات عمومی ساکنین را بالا ببرد و از آن ها جهت اداره بهتر ساختمان یاری بگیرد.
  • مسئولیت حفظ امنیت مجتمع و برج مسکونی بر عهده مدیر برج مسکونی است و او باید با استخدام افراد آموزش دیده و مورد اعتماد و همچنین اجرای تدابیر امنیتی لازم، مانند نصب دوربین های مداربسته، امنیت ساختمان را بالا ببرد. در صورت بروز هرگونه نا امنی در برج یا مجتمع، مسئولیت اتفاق پیش آمده بر عهده مدیر برج مسکونی است.

مدیریت یک برج یا مجتمع مسکونی وظیفه بسیار سنگینی است. به دلیل اینکه این گونه مکان ها به صورت 24 ساعته در حال بهره برداری توسط ساکنین هستند و مدیر برج مسکونی موظف است تا بهترین شرایط رفاهی و امنیتی را برای هر یک از ساکنین به فراهم کند.

درصورتی که مجمع عمومی احساس نمایند که نمی توانند فرد مناسبی را از میان اعضای هیئت مدیره و اهالی ساختمان، به عنوان مدیر برج انتخاب نمایند، موظف هستند تا اقدام به استخدام مدیر مجتمع مسکونی نمایند تا برج یا مجتمع مسکونی به درست مدیریت گردد.

به این مقاله از خبرنگارن امتیاز دهید

منبع: هومینگ
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 962

به "ویژگی یک مدیر خوب برای اداره برج مسکونی چیست؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "ویژگی یک مدیر خوب برای اداره برج مسکونی چیست؟" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی یک مدیر خوب برای اداره برج مسکونی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید