پارالمپین ها واکسن چینی دریافت کردند، 18 نفر واکسینه نشدند

به گزارش کتاب ارزان، محمد تابع دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص واکسیناسیون اعضای کاروان اعزامی به بازی های پارالمپیک توکیو که یکشنبه در محل فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان انجام شد، شرح داد.

پارالمپین ها واکسن چینی دریافت کردند، 18 نفر واکسینه نشدند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی در خصوص تعداد ورزشکارانی که در این مرحله واکسینه شدند، گفت: کمیته ملی پارالمپیک با در نظر دریافت شرایط کلی ورزشکاران در هر رشته، سیاست های مورد نظر برای اعزام و همچنین محدودیت هایی که برای حضور همراه در کنار ورزشکاران داریم، در مجموع فهرستی 122 نفره برای واکسیناسیون به وزارت ورزش ارائه نموده بود که از این میان 104 نفر شامل ورزشکار و مربی واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی در خصوص 18 نفری که واکسن کرونا به آنها تزریق نشده نیز توضیح داد: امتناع از واکسیناسیون این افراد بر اساس نتیجه خود اظهاری خود آنها بوده است. نمایندگان وزارت بهداشت که مسئولیت واکسیناسیون را بر عهده داشتند پیش از تزریق واکسن به هر یک از ورزشکاران یا مربیان شان، از آنها پرسش های کلی در رابطه با شرایط شان مطرح می کردند. در واقع نتیجه بعضی از پاسخ های دریافتی باعث امتناع از واکسیناسیون شد.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: بعضی به خاطر شرایط سنی بالا نمی توانستند واکسن کرونا را دریافت نمایند. این افراد جزو مربیان بودند. بعضی ورزشکاران هم به خاطر حساسیت داشتن از واکسینه شدن امتناع کردند که باید برای این افراد چاره ای اندیشیده گردد تا واکسیناسیون شان مثل دیگر پارالمپین ها انجام گردد.

وی در خصوص کیفیت واکسن های کرونا که به پارالمپین ها تزریق شد، گفت: واکسن ها چینی و مورد تایید وزارت بهداشت ایران بودند. تمام افرادی هم که احتمال اعزام آنها به توکیو وجود دارد اعم از ورزشکار، مربی یا مدیر این واکسن ها را دریافت کردند. برای تعداد محدودی هم به خاطر شرایط سنی یا حساسیت داشتن واکسینه نشدند هم به زودی واکسن های جدید تهیه می گردد.

تابع همچنین تاکید نمود: این مرحله اول واکسیناسیون اعضای کاروان پارالمپیک بود که با درخواست کمیته ملی پارالمپیک و هماهنگی وزارت ورزش و وزارت بهداشت و به دلیل شرایط خاص آنها نسبت به المپیکی ها در اولویت نهاده شد. پارالمپین ها یک مرحله واکسیناسیون دیگر دارند که به فاصله 10 یا 14 روز دیگر انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1626

به "پارالمپین ها واکسن چینی دریافت کردند، 18 نفر واکسینه نشدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارالمپین ها واکسن چینی دریافت کردند، 18 نفر واکسینه نشدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید