پول وینگادا را فدراسیون فوتبال می دهد، پیش بینی تعداد مدال ها زود است

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران، کیومرث هاشمی که امروز شنبه برای بازدید از اردوی تیم ملی ووشو به محل تمرینات این تیم رفته بود گفت: فدراسیون ووشو برنامه های خوبی برای حضور در بازیهای آسیایی دارد. این رشته به دلیل اینکه جزو رشته های مدال آور است در دسته اول مدال اوریهای ما طبقه بندی شده است.

پول وینگادا را فدراسیون فوتبال می دهد، پیش بینی تعداد مدال ها زود است

وی ادامه داد: نگاه خاصی به رشته ووشو داریم و این موضوع را در توزیع اعتبارات و حتی بخش پشتیبانی لحاظ می کنیم. ووشو جزو رشته هایی است که طی سالهای گذشته توسعه زیادی داشته است.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص بودجه سال 93 کمیته و میزان تخصیص آن طی یک ماه گذشته اعلام کرد: ابتدای سال هستیم و هنوز هیچ بخشی از این بودجه را دریافت نکردیم. البته وضعیت برای سایر نهادها هم همینگونه بوده است. در کل مسائل و دغدغه های اقتصادی را در حضور ورزشکاران مطرح نمی کنیم. مشکلاتی داریم اما روی قول هایی که مسئولان برای رفع کردن ان داده اند حساب می کنیم.

هاشمی با بیان اینکه پیش بینی برای کسب مدال های ایران در بازیهای آسیایی زود است گفت: به طور مثال الان ووشو شش - هفت برنامه دارد که شاید تغییر کند. بعضی از برنامه ها قابل پیش بینی نیست. ممکن است طی این مدت اتفاقاتی مانند آسیب دیدگی ورزشکاران را ببینیم. به همین دلیل برای پیش بینی تعداد مدال ها و ترکیب تیم ها هنوز زود است. در کل قضاوت ما در این زمینه برمبنای ارزیابی اولیه از سوی فدراسیون هاست.

حداکثر تا چه زمانی باید کمیته ملی المپیک بخشی از اعتبارات خود را دریافت کند تا بتواند از آن استفاده مفید داشته باشد؟ این پرسش خبرنگاران بود که هاشمی در پاسخ به آن گفت: امروز از معاون برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور درخواست کردیم که 70 درصد اعتبارات سال جاری ما را در سه ماهه اول اختصاص دهند چون برای رسیدگی به وضعیت اردوی ورزشکاران احتیاج به داشتن این میزان از بودجه در این فاصله زمانی داریم. اگر بودجه سال جاری را شهریور به ما بدهند ارزش و کابردی برایمان نخواهد داشت. از مسئولان دولت خواسته ایم به این موضوع توجه داشته باشند.

وی در خصوص تکرار عنوان چهارمی ایران در بازیهای آسیایی گفت: برای این پیش بینی هم زود است. در کل کوشش می کنیم رنگ بیشتر مدال هایمان در رویداد بزرگ طلا باشد و اتفاق خوبی که در بازیهای آسیایی گوانجو شاهد آن بودیم دوباره تکرار گردد.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا در خصوص اعزام کاروان کیفی یا کمی به بازیهای آسیایی کره جنوبی به نتایج قطعی رسیده اید گفت: در این زمینه به آنالیز های بیشتر احتیاج است. باید آنالیز های بیشتری در خصوص وضعیت اردوها داشته باشیم. آنچه اهمیت دارد اینکه اعزام گروه اول و دوم رشته های مورد نظر (امیدهای مدال و شانس مدال) قطعی است. در کل این زمینه برای تصمیم گیری نهایی عجله نداریم.

هاشمی در خصوص وینگادا و اینکه آیا پرداخت حقوق این مربی توسط کمیته المپیک انجام خواهد شد به خبرنگاران گفت: فوتبال مانند سایر رشته هاست. ما در سایر رشته ها مانند بسکتبال و ووشو حقوقی بابت مربیان خارجی نمی دهیم. رشته ها برای ما فرقی نمی نمایند. حقوق وینگادا را هم خود فدراسیون فوتبال می دهد.

وی در این زمینه به یک موضوع اشاره نمود و گفت: ظاهرا زمانی که آمدیم مسئولان فدراسیون با وینگادا قرارداد بسته بودند. در کل در خصوص بحث فنی و برای انتخاب هیچ یک از مربیان تیم های اعزامی به بازیهای آسیایی نظر نداریم. در فوتبال هم همینطور.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه به دلیل کمبود بودجه به دنبال جذب اسپانسر هستیم اما برای نتیجه گیری در این زمینه مشکلاتی داریم به این پرسش مهر مبنی بر اینکه گفته می شد کمیته ملی المپیک برای واریز هزینه لازم برای حضور در بازیهای آسیایی با مشکلاتی روبرو شده و مجبور است این بودجه را در کشوری غیر از کره پرداخت کند؟ گفت: در این زمینه به خاطر تحریم ها، مشکلاتی برای ما ایجاد شد اما با یاری ستاد برگزاری بازیهای آسیایی حل شد. ولی در کل دغدغه ما در ورزش این مسائل نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 395

به "پول وینگادا را فدراسیون فوتبال می دهد، پیش بینی تعداد مدال ها زود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پول وینگادا را فدراسیون فوتبال می دهد، پیش بینی تعداد مدال ها زود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید