چک شرط عضویت کشورش در یورو را خروج یونان از این منطقه اعلام نمود

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران: رئیس جمهوری چک و وزیر دارایی این کشور شرط عضویت کشورشان در منطقه یورو را خروج یونان از این حوزه اعلام کردند.

چک شرط عضویت کشورش در یورو را خروج یونان از این منطقه اعلام نمود

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزری خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، میلوس زمان، رئیس جمهوری چک شرط عضویت کشورش در منطقه یورو را خروج یونان از این حوزه دانست.

میلوس زمان و وزیر دارایی چک بر این عقیده اند که کشورشان نباید تا زمانی که یونان عضو منطقه یورو است به این حوزه وارد گردد. این دو سیاستمدار هر دو خواهان خروج یونان از منطقه ارز مشترک اروپایی هستند.

سخنگوی رئیس جمهوری چک در مصاحبه با روزنامه Mlada fronta Dnes توضیح داد، تا زمانی که یونان عضو منطقه یورو است و تا زمانی که اقتصادیات دهندگان از جمله در کشور چک بدهی های یونان را پرداخت می نمایند من خواهان تعویق عضویت کشورم در منطقه یورو هستم و البته تا زمانی که یونان از منطقه یورو خارج گردد. من آرزو می کنم که این امر هر چه زودتر اتفاق بیافتد.

وزیر دارایی چک هم توضیح داد تا زمانی که وی وزیر دارایی این کشور و یونان عضو منطقه یورو است من مخالف عضویت چک در منطقه یورو هستم. در نقطه زمانی فعلی عضویت در منطقه یورو می تواند برای ما زیان آور و گران تمام گردد.

وی همچنین توضیح داد که صرف نظر از مسئله یونان ما باید در چک یک همه پرسی درباره عضویت کشورمان در منطقه یورو برگزار کنیم. البته این وظیفه دولت فعلی نیست. دولت فعلی چک تا پاییز 2017 در مسئولیت است.

وزیر دارایی چک همچنین انتقاد شدیدی به یاری های اقتصادی اخیر اتحادیه اروپا برای یونان وارد نموده و چنین تصمیمی را یک تصمیم سیاسی بد ارزیابی نموده و توضیح داد که در عرض سه سال و شاید زودتر مسائل باز دیگر روی میز قرار می گیرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 938

به "چک شرط عضویت کشورش در یورو را خروج یونان از این منطقه اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چک شرط عضویت کشورش در یورو را خروج یونان از این منطقه اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید