کابل: اسلام آباد از مهاجران به نام ابزار فشار استفاده نکند

به گزارش کتاب ارزان، وزارت امور خارجه افغانستان در واکنش به اظهارات وزیر خارجه پاکستان طی بیانیه ای از اسلام آباد خواست تا از مهاجران به نام ابزار فشار سیاسی استفاده نکنند.

کابل: اسلام آباد از مهاجران به نام ابزار فشار استفاده نکند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، وزارت امور خارجه افغانستان به اظهارات شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، درباره مهاجران واکنش نشان داده و از این کشور خواسته است که از مساله مهاجران به نام ابزار فشار بر افغانستان استفاده نکند.

قریشی روز یک شنبه، ششم تیر، در اظهاراتی گفته است که پاکستان در جریان سال های گذشته میزبان 3.5 میلیون مهاجر افغان بوده است و از این بیش تر نمی پذیرد.

وی افزوده است که پاکستان باید مرزهای خود را ببندد و از منافع ملی خود دفاع کند.

شاه محمود قریشی ابراز نگرانی نموده است که افزایش خشونت ها در افغانستان ممکن است سبب سرازیر شدن مهاجران بیش تر به پاکستان گردد.

پیش از این عمران خان، نخست وزیر پاکستان، هم در مصاحبه ای با نیویورک تایمز گفته بود که اگر طالبان بر افغانستان تسلط پیدا کند، پاکستان مرزهای خود را می بندد.

خان بعلاوه تأکید نموده بود که کوشش طالبان برای تسلط بر افغانستان به وسیله نظامی به جنگ داخلی می انجامد و سبب هجوم مهاجران به پاکستان می گردد.

با این حال، وزارت خارجه افغانستان تأکید نموده است که این کشور همیشه خواستار بازگشت طولانی مدت و عزت مندانه مهاجران افغان به این کشور بوده است و در این راستا در چهارچوپ ساختارهای موجود همکاری دوجانبه از جمله نقشه عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی APAPPS با پاکستان کار می نماید.

در بیانیه وزارت خارجه که روز دوشنبه، هفتم تیر، منتشر شد، آمده است که انتظار می رود تا کشورهای همسایه از مساله مهاجران به نام ابزار فشار بر افغانستان استفاده نکنند.

وزارت خارجه افغانستان تأکید نموده است که همکاری های صادقانه پاکستان در راستای سرانجام خون ریزی و تأمین صلح پایدار و همه شمول در افغانستان به مراتب مؤثرتر از اظهار نظرها و پیش بینی های نگران کننده از جانب مقامات دولت پاکستان است.

اخیراً مقام ها در کابل و اسلام آباد وارد یک درگیری لفظی شده اند. چندی پیش وزیر کشور پاکستان گفته بود که از طالبان خواسته است تا مانع فعالیت تحریک طالبان پاکستانی و دیگر تروریست ها از خاک افغانستان علیه پاکستان شوند.

این سخنان وزیر کشور پاکستان واکنش وزارت خارجه را در پی داشت. وزارت خارجه افغانستان تأکید نموده است که تحریک طالبان در افغانستان هسته گذاری نشده است و اسلام آباد در برخورد با تروریست ها تبعیض نکند.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1759

به "کابل: اسلام آباد از مهاجران به نام ابزار فشار استفاده نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابل: اسلام آباد از مهاجران به نام ابزار فشار استفاده نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید