کانادا: از سیاست های ترامپ در قبال کوبا تبعیت نمی کند

به گزارش کتاب ارزان، سرویس بین الملل - نخست وزیر کانادا با اشاره به اینکه کشورش از سیاستهای جدید دولت ترامپ در قبال کوبا تبعیت نمی کند، گفت که فعالیتهای تجاری میان کانادا و کوبا به روال گذشته ادامه خواهد داشت.

کانادا: از سیاست های ترامپ در قبال کوبا تبعیت نمی کند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی هافینگتون پست کانادا، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای احیای محدودیت های مسافرتی و مالی در قبال کوبا، گفت که کانادا مدتهاست مواضع ملایم تر از دولت آمریکا در قبال هاوانا در پیش گرفته است. وی توضیح داد که انتظار ندارد محدودیت های جدید اعمال شده از سوی آمریکا علیه کوبا به فعالیتهای تجاری و گردشگری کشورش با هاوانا آسیب وارد کند.

ترودو طی کنفرانس خبری مشترک با چارلز میشل نخست وزیر بلژیک خاطر نشان کرد: ما روابط به شدت قابل احترام و سازنده ای با آمریکا داریم اما در خصوص مسئله کوبا یکسری عدم توافق با واشنگتن وجود دارد. سرمایه گذاری های شرکت های کانادایی در کوبا، استفاده از فرصت ها در صنعت گردشگری و تجارت به نفع دو کشور مطمئنا ادامه خواهد یافت. اتفاق جدیدی در روابط کانادا- کوبا به جز تمایل ادامه دار دو طرف برای همکاری های دوجانبه رخ نمی دهد.

نخست وزیر کانادا در ادامه مطرح کرد که هیچ مذاکره ای با مقامات کوبایی در خصوص اینکه کانادا چه نقشی را می تواند در یاری به بهبود روابط هاوانا- واشنگتن ایفا نماید، انجام نشده است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا روز آدینه ضمن انتقاد از سیاست تنش زدایی اوباما در قبال کوبا، با اعلام سیاست های جدید محدودیت هایی نسبت به سفر و تجارت آمریکایی ها در کوبا اعمال کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از سخنرانی خود در میامی فلوریدا، با امضای یک فرمان اجرایی، محدودیت هایی نسبت به سفر و تجارت آمریکایی ها در کوبا اعمال کرد.

کاخ سفید نیز خاطرنشان کرد که برنامه هایی برای بازگرداندن و خنثی کردن بخش هایی از سیاست های اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در قبال کوبا دارد.

اوباما در اقدامی تاریخی برای سرانجام دادن به تنش هایی که بیش از پنج دهه سابقه داشت، پس از ملاقات با رائول کاسترو بعضی از تحریم های آمریکا علیه کوبا را لغو کرد.

فرمان جدید ترامپ تعامل شرکت های آمریکایی را با گروه شرکت های تجاری نیروهای مسلح کوبا که در بسیاری از بخش های مالی این کشور فعال است، ممنوع می نماید.

فرمان ترامپ همچنین سفر گردشگران آمریکایی به کوبا را برای مدتی طولانی ممنوع نموده و در پی جلوگیری از استفاده از دلار در این کشور است.

منبع: خبرگزاری موج
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 861

به "کانادا: از سیاست های ترامپ در قبال کوبا تبعیت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا: از سیاست های ترامپ در قبال کوبا تبعیت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید