کدام رهبران مهم دنیا به بایدن تبریک نگفتند؟

به گزارش کتاب ارزان، ترامپ در طول سالهای ریاست جمهوری بارها از پوتین تعریف و تمجید نموده بود و البته متهم بود که با دخالت روسیه به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده است.

کدام رهبران مهم دنیا به بایدن تبریک نگفتند؟

به گزارش خبرنگاران در حالی که بعضی از کشورهای دنیا پیروزی جو بایدن و کاملا هریس در انتخابات آمریکا را تبریک گفته اند بعضی از مهمترین کشورها نیز از تبریک گفتن به این دو نفر خودداری نموده اند.

در میان این رهبران دنیا بعضی از آنها روابط خوبی در چهار سال گذشته با ترامپ داشتند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

در سال 2016 به فاصله چند ساعت بعد از انتخابات کرملین پیروزی ترامپ را تبریک گفت اما این اتفاق برای بایدن رخ نداد و روز یکشنبه سخنگوی کرملین بیان کرد که مسکو تا زمان اعلام نتایج رسمی و قانونی انتخابات آمریکا به کسی تبریک نمی گوید.

ترامپ در طول سالهای ریاست جمهوری بارها از پوتین تعریف و تمجید نموده بود و البته متهم بود که با دخالت روسیه به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده است.

بایدن رویکرد مخاصمت آمیزی با روسیه دارد و در اواخر اکتبر نیز این کشور را اصلی ترین تهدید امنیت ملی آمریکا خوانده بود.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین

با وجود سخنان تند ترامپ علیه چین در انتخابات 2016 آمریکا، این کشور پس از پیروزی ترامپ به او تبریک گفت و خواهان روابط پایدار و معنی داری بین چین و آمریکا شد. با این حال که در طول سال های ریاست جمهوری ترامپ این دو کشور در حوزه های مالی روابط پرتنشی داشتند اما همچنان چین از تبریک گفتن به بایدن خودداری نموده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه

ترامپ از اردوغان به خاطر مدیریت کودتا و نیز رفراندوم اخیر ترکیه درباره افزایش قدرت اردوغان تمجید نموده بود و به نظر می رسد که اردوغان با وجود ترامپ قدرت زیادی برای انجام کارهای مورد نظر خود دارد اما با آمدن بایدن این قدرت محدود خواهد شد و به همین خاطر همچنان از تبریک گفتن به او خودداری می نماید.

بایدن سال پیش به نیویورک تایمز گفته بود روشی کاملا متفاوت برای رفتار با ترکیه اتخاذ خواهد نمود.

بولسونارو رئیس جمهور برزیل

او که خود به عنوان ترامپ برزیل شناخته می گردد سیاست هایی مشابه با ترامپ دارد و فرزند او که مانند فرزند ترامپ نقش ویژه ای در سیاست این کشور دارد در توییتی رای های بایدن را زیر سوال برده بود.

بولسونارو سیاست های نژادپرستانه و ضد زن دارد و در کنار این مسئله مانند ترامپ بارها بحران کرونا را خفیف شماره بود.

لوپز اوپرادور رئیس جمهور مکزیک

رئیس جمهور مکزیک نیز در بیانیه محتاطانه با اشاره به انتخابات آمریکا به هیچ کدام از نامزدها تبریک نگفته بود بلکه تاکید نموده بود که باید تا انتهای فرایند قانونی انتخابات و حل شدن مسائل مطرح شده درباره آن صبر کرد.

به نظر می رسد اوپرادور برای جلوگیری از خدشه در روابط نسبتا محبت آمیز با ترامپ از تبریک گفتن به بایدن خودداری نموده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1346

به "کدام رهبران مهم دنیا به بایدن تبریک نگفتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام رهبران مهم دنیا به بایدن تبریک نگفتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید