کرونا در استان فارس همچنان در اوج است

به گزارش کتاب ارزان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بالا بودن موارد مبتلا، بستری و جان باختن هم استانی ها در اثر کرونا ویروس، هشدار داد: کرونا همچنان در اوج است و قربانی می گیرد.

کرونا در استان فارس همچنان در اوج است

به گزارش از، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و چهاردهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید 19 در دانشگاه با اشاره به بالا بودن موارد مبتلا، بستری و جان باختن هم استانی ها در اثر کرونا ویروس، هشدار داد: کرونا همچنان در اوج است و قربانی می گیرد.

مهرزاد لطفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2 هزارو 59 بیمار مثبت و مشکوک مبتلا به کروناویروس در بیمارستان های مرجع کووید 19 استان بستری هستند که از این تعداد 319 بیمار در بخش های مراقبت ویژه خدمات درمانی دریافت می نمایند و این آمار نگران نماینده است.

او بعلاوه در این نشست ضمن تبریک روز استاد بیان نمود: اساتید دانشگاه نقش مهمی در اعتلای دانش و اندیشه دارند و به ویژه اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز با عمل به دو رسالت توامان آموزش و درمان پیشینه ارزشمند آموزش و پزشکی در فارس را این بار در عرصه سرنوشت ساز مقابله با بحران کرونا به کار بستند که جای تقدیر دارد.

لطفی در این نشست بر پایبندی مردم به رعایت اصول بهداشتی، برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به کروناویروس و خروج از این موج تاکید نمود و گفت: تنها راه جلوگیری از فرایند افزایش موارد ابتلا به کروناویروس، مشارکت مردم است تا بتوانیم شاهد کاهش آمار های ابتلا، بستری و جان باختن هم استانی ها در اثر این بحران باشیم.

او با آنالیز شرایط موارد ابتلا به کروناویروس در شهرستان های استان، ظرفیت تخت های بیمارستان های استان را هم مورد ارزیابی قرار داد.

آنالیز فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، آزمایشگاه های تشخیصی کووید19 و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی از دیگر محور های مورد آنالیز رئیس دانشگاه در نشست امروز بود.

او ضمن آنالیز آمار نمونه های صورت گرفته آزمایش کرونا طی روز گذشته در فارس؛ به آنالیز آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، فرایند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه هم در این نشست، ضمن اعلام گزارش آنالیز شرایط شهرستان های مورد بازدید در زمینه اپیدمی کرونا، آمار روزانه واکسیناسیون گروه های هدف در استان، فرایند اپیدمی ویروس کرونا در فارس، ماموریت های اورژانس، مقدار بروز موارد نو بیماری، تعداد و درصد تست های صورت گرفته، شرایط شهرستان های استان در زمینه شیوع کروناویروس، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، پیگیری افزایش تخت های بیمارستانی، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان؛ به بیان توضیحاتی درباره آخرین اقدامات مقابله با کروناویروس و اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1802

به "کرونا در استان فارس همچنان در اوج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در استان فارس همچنان در اوج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید