یافتن محل اقامت در کانادا برای دانشجویان

به گزارش کتاب ارزان، به عنوان کسی که به منظور ادامه تحصیل برای پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا اقدام نموده، یکی از اولین و مهم ترین مواردی که باید پیش از هر چیز به آن رسیدگی گردد، خوابگاه و مشخص محل اقامت در این کشور است.

یافتن محل اقامت در کانادا برای دانشجویان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

بنابر بودجه، انتظارات و سایر شرایط فردی دانشجوی بین المللی، عموم کالج های دولتی و خصوصی کانادا و دانشگاه های برتر کشور کانادا می توانند محل اقامت و خوابگاه دانشجویی را برای متقاضی ادامه تحصیل در این کشور فراهم نموده و یا وی را به سایر گزینه های اقامتی متصل نمایند.

چنان چه شما هم قصد دارید تا در آینده ای نزدیک به تحصیل در کانادا بپردازید؛ با ما همراه باشید تا با انواع محل اقامت دانشجویی در کانادا آشنا شوید.

خوابگاه دانشجویی، خوابگاه ها Dormitories و خانه های شهری

عموما اغلب کالج ها و دانشگاه های کانادا، خدمات اقامتی دانشجویی داخل دانشگاه و یا به اصطلاح on-campus و همچنین نزدیک به دانشگاه را ارائه می دهند. خوابگاه ها معمولا ساختمان های بزرگی هستند که دانشجویان زیادی در آنجا اسکان پیدا می نمایند؛ اما در عین حال خانه های شهری، فضاهای مستقل و جدا از خوابگاه های دانشجویی هستند که بین 3 تا 6 دانشجو را در خود جای می دهند.

خوابگاه های دانشجویی دارای فضاها و امکانات متداولی نظیر بخش سرگرمی، پخت و پز ، ورزش و امکانات و تجهیزات اشتراکی شستشوی لباس و حمام هستند. این گونه از خوابگاه ها توسط دانشگاه و موسسه آموزشی مربوطه در کانادا مدیریت شده و به طور معمول در هر یک از اتاق ها برای 1 تا 2 نفر امکانات استراحتی وجود دارد.

اغلب اوقات خوابگاه های دانشجویی یا همان dorm، انتخاب پیش فرض و گزینه مناسب دانشجویان سال اولی کالج ها و دانشگاه های کانادا است.

خانه های شهری و یا به اصطلاح Townhouses معمولا از 3 تا 6 اتاق خواب یک نفره (بدون هم اتاقی)، حال، آشپزخانه و امکانات و فضای معمول برای زندگی دانشجویان برخوردار است. این نوع از خانه ها و اقامتگاه ها عموما توسط دانشجویان سال دوم تا چهارم و یا دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه های کانادا رزرو می گردد.

در هر 2 حالت مذکور خوابگاه، این امکان وجود دارد تا امکانات غذاخوری نظیر کافه تریا و یا فودکورت در داخل و یا در نزدیکی دانشکده و دانشگاه مورد نظر قرار گرفته باشد که مکان ایده آلی برای صرف غذای روزانه دانشجویان بوده و با خدمات متنوع و کم هزینه ای نظیر گرمایش، آب داغ و اینترنت همراه می گردد.

گفتنی است که بنابر نوع دانشگاه و خدمات ارائه شده، بودجه مورداحتیاج برای استفاده از اقامتگاه های دانشجویی دانشجویان بین المللی از سالی 3000 تا 7500 دلار کانادا متغیر است.

برای درک بهتر هزینه های متداول استفاده از خوابگاه ها و اقامتگاه های درون دانشگاهی در کانادا بد نیست به چند نمونه اشاره کنیم:

  • اتاق های تک نفره و اشتراکی به همراه وعده های غذایی در توتم پارک Totem Park دانشگاه بریتیش کلمبیا، به صورت ماهانه بین 527 تا 725 دلار کانادا هزینه در بر دارد.
  • هزینه ماهانه استفاده از خدمات یک اتاق یک خوابه در داگلاس هال Douglas Hall دانشگاه مک گیل معادل با 1.275 دلار کانادا است.
  • هزینه سالانه یک اتاق خواب به همراه خدمات شستشو مجزا و وعده غذای مختصر در مرکز بین المللی زندگی و آموزش دانشگاه رایرسون کانادا معادل 11.031 دلار کانادا است و همچنین هزینه سالانه اتاق خواب با وعده غذایی در اقامتگاه چست نات Chestnut دانشگاه تورنتو بین 14.000 تا 18.000 دلار است.

آپارتمان های اشتراکی خارج از دانشگاه

این دسته از آپارتمان های اشتراکی به هر یک از دانشجویان یک اتاق خواب مجزا و تجهیزات زندگی در کنار یک یا چند هم خانه اعطا می نماید. آپارتمان های اشتراکی و یا به اصطلاح Condominium شبیه خانه های شهری townhomes دارای اتاق خوابهای یک نفره و مجزا بوده و از آشپزخانه، حمام، حال و سالن غذاخوری مشترک برخوردار هستند.

باید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی کالج ها و دانشگاه های کانادا نمی توانند در مقوله پیدا کردن اقامتگاه خارج از محیط دانشگاه به شما یاری نمایند. از این رو، ممکن است که موسسه آموزشی مربوطه شما را به یک آژانس ملکی معتبر معرفی نموده و به طور کامل جستجوی اقامتگاه را به دانشجو محول کند.

گفتنی است که اجاره بهای خانه ها و اقامتگاه های خارج از دانشگاه و یا همان off-campus بسیار متغیر بوده و در شهرهای بزرگی نظیر ونکوور، تورنتو و مونترال هزینه بالاتری خواهد داشت. به طور معمول برای استفاده ماهانه از خدمات آپارتمان های خارج از دانشگاه، حداقل به چیزی در حدود 250 تا 700 دلار کانادا احتیاج پیدا خواهید کرد.

بر همین اساس، هزینه تقریبی و ماهانه زندگی در آپارتمان های اشتراکی سه خوابه در شهرهای بزرگ و معروف کانادا از قرار زیر است:

  • تورنتو : ماهانه 1900 دلار کانادا
  • ونکوور: ماهانه 1950 دلار کانادا
  • اتاوا: ماهانه 1300 دلار کانادا
  • مونترال: ماهانه 1.050 دلار کانادا
  • ادمونتون: ماهانه 1500 دلار کانادا
  • کلگری: ماهانه 1600 دلار کانادا

اقامت در خانه در کنار یک خانواده واقعی

زندگی در کنار یک خانواده که به host family شناخته می گردد، می تواند به راحتی حس واقعی امنیت و زندگی در وطن را به هنگام تحصیل در کشور کانادا به شما القا کند. این نوع از اقامت معمولا شامل یک اتاق خواب مجزا ، 1 تا 3 وعده غذایی و دسترسی به اینترنت می گردد.

همچنین خانواده میزبان و پذیرای شما به عنوان یک دانشجو می تواند به سوالات شما درباره شهر پاسخ داده، فرهنگ و رسوم کانادایی را به شما معرفی و سر یک سفره غذا را با شما میل کند. البته ممکن است استفاده از اقامتگاه به صورت اشتراکی و یا استفاده از جای خواب بدون وعده های غذایی، به عنوان گزینه های کم هزینه تر در دسترس دانشجو قرار بگیرد.

چنانچه بخواهید از این گزینه برای ادامه تحصیل در کانادا بهره ببرید، باید برای رسیدن به کالج و یا دانشگاه خود مسافت 30 تا 50 دقیقه ای را به وسیله مترو و یا اتوبوس طی کنید و به طور معمول برای استفاده از خدمات homestay به همراه غذا در کانادا باید به صورت ماهانه بین 400 تا 800 دلار کانادا پرداخت نمایید.

اجاره بهای آپارتمان های مبله و غیرمبله

عموما این امکان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که حتی پیش از رفتن به کشور کانادا به وسیله وب سایت های معروفی نظیر Airbnb، Craigslist ، HouseTrip و Wimdu برای اجاره یک آپارتمان مناسب، مجهز و مبله اقدام نمایند.

بهتر است پیش از اقدام برای اجاره آپارتمان مبله و یا غیرمبله در هر یک از شهرهای کانادا به دقت نظرات سایر مشتریان اقامتگاه های مورد نظر خود در وب سایت را بخوانید و از امنیت محدوده و کیفیت خدمات اقامتگاه مطمئن گشت.

شما همچنین می توانید با استفاده خدمات گروه شرکت های خبرنگاران از خدمات مشاوره تخصصی و رایگان تحصیلی کارشناسان مجرب این امر بهره برده و انجام تمامی مراحل آماده سازی مدارک تحصیلی، انتخاب شهر و دانشگاه، دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی، ثبت نام و پرداخت شهریه و رزرو اقامتگاه مورد احتیاج خود در کشور کانادا را با بهترین کیفیت و قیمت به دپارتمان تحصیلی گروه شرکت های خبرنگاران بسپارید.

نکات مهم اقامت در کانادا

خیلی سریع برای رزرو اقامتگاه دانشجویی اقدام کنید: پیش از نهایی سازی مراحل پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا نسبت به مقایسه و تحقیق در خصوص خدمات، امکانات و هزینه های اقامتگاه های داخل دانشگاه و خارج از دانشگاه اقدام کنید.

معمولا تعداد گزینه های باکیفیت homestay و آپارتمان های اشتراکی بین 4 تا 8 هفته پیش از عزیمت شما به کانادا و خصوصا در ماههای آگوست (مرداد) و سپتامبر(شهریور) کم شده و یا کاهش می یابد.

طرح های غذایی: بسیاری از اقامتگاه های دانشجویی در کانادا از طرح های متنوع غذایی نیز برخوردار هستند و دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه اضافه، از منوهای غذایی مالی و کارآمد اقامتگاه ها در طول سال تحصیلی بهره مند شوند.

تجهیزات: پیش از رزرو خوابگاه و یا اقامتگاه دانشجویی خود از وجود امکانات همراه و یا شامل تخفیف نظیر آب داغ و حمام، لباسشویی، برق و خدمات اینترنت مطمئن شوید.

امکانات ویژه معلولین: دانشجویان دارای معلولیت باید پیش از عزیمت به کانادا و آغاز سال تحصیلی، برای رزرو و استفاده از خدمات و اقامتگاه های ویژه معلولین با دانشگاه و آژانس مربوطه هماهنگ نمایند.

زمان سفر: بهتر است زمانی را پیش از آغاز سال تحصیلی جدید در کانادا برای آشنایی با امکانات شهر و محله و تجهیزات خوابگاه اختصاص دهید. بنابراین چنانچه در تابستان به کشور کانادا عزیمت کنید، ممکن است امکانات و تجهیزات خوابگاه و اقامتگاه دانشجویی تا هفته اول ماه سپتامبر (شهریور) تعطیل بوده و یا در دسترس نباشد.

از این رو پیشنهاد می گردد نه خیلی زود و نه خیلی دیر برای زمان سفر خود به کانادا برنامه ریزی کنید.

امضای قرارداد و یا اجاره نامه: معمولا برای اجاره خوابگاه و آپارتمان اشتراکی خارج از دانشگاه در کانادا شما باید قرارداد و یا اجاره نامه ای (Lease) را با مدت اعتبار 6ماه تا یکسال امضا کنید. از این رو بهتر است با دقت شرایط آنرا پیش از امضا مطالعه کنید.

سپرده و یا پیش خانه: معمولا در کانادا برای تجهیزات برق، آب، اینترنت و خدمات تلویزیون کابلی(پولی)، مبلغی را در کنار هزینه یکماه اجاره به عنوان پیش از شما می گیرند.

منبع: نیلگام
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 737

به "یافتن محل اقامت در کانادا برای دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یافتن محل اقامت در کانادا برای دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید