برای کاهش وزن در اداره چه کار کنم؟

به گزارش کتاب ارزان، معمولا همه افراد نیمی از روزشون رو در محیط کاری میگذرونن. شغل های پشت میزی معمولا باعث میشن که افراد مدت زیادی رو یه جا بشینه و بدون هیچ تحرک خاصی به صفحه کامپیوترش خیره بشه. نشستن به مدت طولانی و بدون هیچ تحرک بخصوصی باعث افزایش خطر مرگ میشه. گاهی اوقات هم شما در شغل پر استرسی مشغول هستین که ممکن باعث بشه بیش از حد معمول غذا بخورین و با سرعت بیشتری وزن اضافه کنین. اگر شغل شما به صورتیه که معمولا یه جا نشستین باید ترتیبی به وجود بیارین که بتونه وزن شما رو کم کنه و یا لااقل جلوی بیشتر شدن وزنتون رو بگیره. در ادامه این مطلب کارهایی که میتونین برای کاهش وزن در اداره یا محیط کاری انجام بدین رو به شما ارائه می دهیم.

برای کاهش وزن در اداره چه کار کنم؟

زیاد آب بنوشید

نوشیدن زیاد آب در ساعات کاری کمک میکنه که از خستگی و سردرد دوری کنین، همچنین مایعات بدن خودتون رو تامین کنین و از خوردن تنقلات اضافی و غیر ضروری هم جلوگیری می کنین. طبق نظر متخصصان، زنان باید به صورت روزانه حدود 2.7 لیتر آب بنوشن و مردان هم حدودا به 2.8 لیتر آب نیاز دارن. علاوه بر موارد گفته شده نوشیدن آب کمک میکنه تا انرژی بیشتری برای بدن تامین بشه.

آدامس بجوید

جویدن آدامس در زمان کار باعث میشه که دقت و تمرکز بیشتری داشته باشین و باعث کاهش استرس و نگرانی و کورتیزول بزاقی میشه. کورتیزول بزاقی در واقع هورمونیه که فعالیت سلول های چربی که باعث جمع شدن چربی در ناحیه شکم میشه رو افزایش میده. پس اگه امکانش هست میتونین در محیط کارتون آدامس بخورین.

غذای خانگی بخورید

هیچ وقت برای تغذیه در محیط کارتون به سراغ فست فودها نرین. فست فودها دارای مقدار بسیار زیادی کالری هستن که باعث بیشتر شدن وزن شما میشن و همچنین باعث میشن که شما بیشتر احساس خستگی و تنبلی کنین. در عوض میتونین هر روز غذای خانگی مقوی و پر از خواص مختلف که خودتون درست کردین بخورین.

چای سبز میل کنید

افراد معمولا وقتی که به اداره میرسن حتما یه لیوان چای معمولی و یا یه لیوان قهوه میخورن تا بتونن خواب رو از سرشون بیرون کنن و یا اصطلاحا شارژ بشن. اما جالبه بدونین که چای سبز دارای خاصیت سوزاندن چربی ها است. چای سبز حاوی موادی هست که باعث تسریع در روند آب شدن چربی ها میشه بنابراین ایده بدی نیست که استفاده از چای سبز رو جایگزین بقیه نوشیدنی ها کنین.

از راه پله به جای آسانسور استفاده کنید

اگه واقعا قصد کم کردن وزن دارین، به شما توصیه می کنیم که همیشه به جای آسانسور از راه پله ها استفاده کنین. شما بدون اینکه متوجه بشین و یا اینکه کار سختی انجام داده باشین میتونین مقداری از وزن خودتون رو کم کنین. تاثیر استفاده از راه پله ها برای کم کردن وزن تقریبا برابر با اثر پیاده روی می باشد.

پشت میز سرپا بایستید

مطالعات نشون میده که ایستادن میتونه باعث کم شدن وزن و مصرف شدن کالری بیشتری در مقایسه با نشستن بشه. ایستادن باعث سوزاندن 50 کالری بیشتر در مقایسه با نشستن میشه. این کار همچنین باعث میشه که مقدار قند خون شما بهتر و سالم تر بشه و حتی میتونه باعث بهبود سلامت روان شما هم بشه. پس اگه برای شما مقدوره میتونین به جای نشستن پشت میز بایستین.

بین وعده های غذایی، سالاد بخورید

خوردن سالاد همراه با ناهار یا بین وعده های غذایی باعث میشه که شکم شما پر باشه و کمتر احساس گرسنگی کنین. در نتیجه در هنگام وعده های غذایی اصلی کمتر غذا میخورین و کمتر چاق میشین یا برعکس وزن کم میکنین. از پروتئین هایی مثل مرغ و تخم مرغ و همچنین از مواد دارای فیبر مثل لوبیا و آووکادو و … برای تهیه کردن سالاد استفاده کنین. میتونین با تحقیق بیشتر سالادهای مناسبی برای خوردن درست کنین.

در هر ساعت دو دقیقه پیاده روی کنید

اگه شما شغلی دارین که باید مدتی زمان زیادی رو پشت یه میز بشینین، حتما دچار مسائلی در زمینه سلامتی خودتون میشین. یه روش برای جلوگیری از این مسائل اینه که در هر ساعت دو دقیقه پیاده روی کنین، مثلا قذم زدن بیرون از اتاق و یا رفتن به سرویس بهداشتی و … . این دو دقیقه پیاده روی حتما میتونه که اثرات منفی نشستن طولانی مدت رو از بین ببره.

میانوعده سالم بخورید

اگه احساس گرسنگی می کنین هیچ وقت سراغ غذاهای سرخ شده نرین و به جای اون از میان وعده های سالم و مناسب استفاده کنین. میان وعده های سالم مثل میوه ها و … که چربی و قند بالایی ندارن میتونن احساس گرسنگی شما رو برطرف کنن و به شما تو کم کردن وزن کمک کنن. همچنین انرژی لازم و مواد موردنیاز بدنتون رو هم تامین می کنن.

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 234

به "برای کاهش وزن در اداره چه کار کنم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای کاهش وزن در اداره چه کار کنم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید