تاریخ سرخپوست ها لکه ننگی بر پیشانی آمریکاست

به گزارش کتاب ارزان، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به اقدام مجالس آمریکا در به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه گفت: خیلی واضح و روشن بگویم در خصوص سرخپوستان آمریکایی مگر می گردد صحبت نکرد؟ تاریخ سرخپوست ها لکه ننگی بر پیشانی آمریکا است.

تاریخ سرخپوست ها لکه ننگی بر پیشانی آمریکاست

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در برنامه مشترک شبکه های تلویزیونی A Haber-ATV گفت: در صورت ضرورت پایگاه های نظامی اینجرلیک و کوره جیک را تعطیل می کنیم.

وی در ادامه درباره طرح پیش نویس توافق ترکیه با لیبی گفت: این اقدام را با هدف وارونه کردن معاهده سوِر انجام داده ایم.

اردوغان اضافه کرد: طرح پیش نویس توافق همکاری های امنیتی و نظامی ترکیه با لیبی به مجلس ارائه شده و پس از تصویب اجرایی خواهد شد. اگر از سوی مقامات لیبی تقاضایی برای اعزام سرباز به این کشور دریافت کنیم، کشورمان تصمیم خواهد گرفت که چه ابتکاری باید به خرج دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه در مدیترانه شرقی ذخایر بسیار زیادی از منابع هیدروکربنی وجود دارد گفت: در روز های اخیر گزارش هایی به ما می رسد که بعضی شرکت ها در این منطقه منابع هیدروکربنی اکتشاف می نمایند. ممکن است بعضی شرکت های معتبر در عرصه بین المللی در این خصوص از ترکیه حمایت نمایند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین در رابطه با قطعنامه مجلس سنای آمریکا در تایید حوادث سال 1915 به عنوان نسل کشی ارامنه گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که قطب بندی های سیاسی در آمریکا به ضرر ما تمام می گردد و بعضی، از تحولاتی در رابطه با کشورمان به عنوان ابزاری برای تضعیف ترامپ استفاده می نمایند. این اقدامات در تناقص با روحیه هم پیمانی بوده و با توافق حاصله میان ترکیه و آمریکا درباره سوریه در 17 اکتبر نیز مغایرت دارد.

اردوغان اضافه کرد: آن ها این گونه اقدامات را انجام می دهند، ما هم بیکار ننشسته ایم. خیلی واضح و روشن بگویم در خصوص سرخپوستان آمریکایی مگر می گردد صحبت نکرد؟ تاریخ سرخپوست ها لکه ننگی بر پیشانی آمریکا است.

وی تاکید نمود: این تصمیمات کاملاً سیاسی است و برای ما هیچ اهمیتی ندارد. اجتناب آمریکا از انجام اقداماتی که ممکن است به روابط دو کشور خسارات جبران ناپذیری وارد کند، برای دو طرف بسیار مهم است.

اردوغان با بیان اینکه معتقدیم که مبارزه علیه پ. ک. ک. نیز باید همانند مبارزه علیه داعش قاطعانه و به صورت مشترک انجام گردد گفت: از نظر من معرفی تروریست های ی. پ. گ-پ. ی. د. به عنوان کُرد بی احترامی به کردهاست. ما با این تروریست ها چه در سنجار و چه در منطقه ای دیگر شناسایی کنیم، مبارزه خواهیم کرد و این مبارزه را تا زمانی که پ. ک. ک. به طور کامل نابود گردد ادامه خواهیم داد.

وی توضیح داد: نه آمریکا و نه روسیه نتوانستند گروه تروریستی ی. پ. گ/پ. ی. د. را از شمال شرق سوریه اخراج نمایند. اما به ما قول داده بودند که این کار را انجام خواهند داد. از آنجا که آن ها این کار را انجام ندادند، بنابراین ما خود این اقدام را انجام خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه در خاتمه گفت که تاریخ برگزاری انتخابات در کشور، ژوئن 2023 است و برگزاری انتخابات غیر از این تاریخ مطرح نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 634

به "تاریخ سرخپوست ها لکه ننگی بر پیشانی آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ سرخپوست ها لکه ننگی بر پیشانی آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید