زیکر؛ شاسی بلند کوچک الکتریکی چینی در اروپا

به گزارش کتاب ارزان، زیکر، خودروساز نوپای چینی تصاویری از مدل جدیدی منتشر نموده که قرار است علاوه بر چین در اروپا هم فروخته گردد. زیکر X یک شاسی بلند کوچک الکتریکی است که چند هفته دیگر در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی می گردد و فروش آن از اواخر سال 2023 در چین شروع خواهد شد.

زیکر؛ شاسی بلند کوچک الکتریکی چینی در اروپا

زیکر X سومین مدل کارخانه نوپای چینی است

زیکر زیرمجموعه تازه ای در گروه خودروسازی جیلی است که دو سال پیش تشکیل شده است. این کارخانه در حال حاضر دو مدل دارد و میخواهد تا سال 2026 هر سال یک مدل نو به محصولاتش اضافه کند. جیلی در سال 2022 بیش از 70 هزار دستگاه ماشین فراوری کرد و می خواهد تا سال 2025 فراوریش را به 650 هزار دستگاه در سال برساند.

زیکر می خواهد در اروپا با محصولات تسلا رقابت کند

ماشین به وسیله استفان زیلاف، طراح سابق آئودی در استودیوی زیکر در سوئد طراحی شده است. پلتفرم زیکر X با همکاری بنز ساخته شده است. شرکت اسمارت، زیرمجموعه مرسدس بنز و همینطور ولوو، زیرمجموعه دیگر جیلی هم قرار است از این پلتفرم برای ساخت ماشین های الکتریکی استفاده نمایند.

اطلاعات فنی در نمایشگاه خودروی شانگهای منتشر خواهد شد، اما رسانه ها پیش بینی نموده اند که قوی ترین مدل زیکر X بیش از 400 اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعتش کمتر از چهار ثانیه است.

مدیر زیکر می گوید محصولات کارخانه از ابتدا با توجه به استانداردهای اروپا طراحی شده و قرار است این ماشین ها علاوه بر چین در اروپا هم فراوری گردد. زیکر سال جاری محصولاتش را در اروپا هم عرضه خواهد نمود و می خواهد با تسلا رقابت کند.

منبع: فوت و فن / bbc.com
انتشار: 5 اسفند 1401 بروزرسانی: 5 اسفند 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2243

به "زیکر؛ شاسی بلند کوچک الکتریکی چینی در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیکر؛ شاسی بلند کوچک الکتریکی چینی در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید