علت دردهای افراد مبتلا به آرتروز زانو چیست؟

به گزارش کتاب ارزان، آرتروز شایع ترین شکل التهاب مفصل در سراسر دنیا است که بیش از 300 میلیون نفر به آن مبتلا هستند. این بیماری باعث درد قابل توجه و محدودیت های عملکردی و ناتوانی در بیماران می گردد.

علت دردهای افراد مبتلا به آرتروز زانو چیست؟

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، تجربه درد در بیماران مبتلا به آرتروز زانو با گذشت زمان تغییر می نماید. افراد در درجه اول درد مربوط به تحمل وزن، مانند آهسته دویدن و بالا رفتن از پله را تجربه می نمایند. با گذشت زمان، درد مداوم تر می گردد و می تواند به طور غیرقابل پیش بینی بیشتر گردد.

برای درک بهتر دلیل وقوع این تغییر در تجربه درد، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون (BUSM) داده های مطالعات اجرا شده چند مرکز که در خصوص تجربه درد دو هزار و 794 بزرگسال مسن مبتلا به آرتروز زانو و یا افرادی که در معرض این خطر قرار داشتند انجام داده بودند را آنالیز کردند.

آنها دریافتند که افرادی که حساسیت بیشتری به درد دارند بیشتر از درد متناوب و غیرقابل پیش بینی رنج می برند. این مطالعه برای اولین بار یک مکانیسم زمینه ای بالقوه را در سیستم عصبی شناسایی نموده است که می تواند دلیل این باشد چرا افراد مبتلا به آرتروز زانو الگوهای درد مختلف را تجربه می نمایند.

توهینا نئوگی، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: یافته های ما ارتباط بالینی مکانیسم های عصبی زیست شناختی که بر تجربه درد در آرتروز زانو تأثیر می گذارد را نشان داده اند. با درک سازوکارهای مختلفی که به تجربه درد آرتروز زانو یاری می نمایند، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی می توانند مدیریت درد را برای هر بیمار شخصی سازی نمایند. به عنوان مثال، اگر بیمار حساسیت به درد داشته باشد، درمان هایی که می توانند آن مسیرهای سیگنالینگ سیستم عصبی را تغییر دهند، می توانند مفید باشند. این می تواند یک رویکرد مناسب باشد که در آن هر بیمار یک درمان خاص را آغاز می نماید و سپس در صورت عدم کارکرد آن روش، به سراغ چیز دیگری می رود.

دکتر نئوگی در خاتمه گفت: با درک این مکانیسم ها، می توانیم گزینه های درمانی بهتری را برای درمان میلیون ها نفر در سراسر دنیا که مبتلا به آرتروز هستند، ارائه دهیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1252

به "علت دردهای افراد مبتلا به آرتروز زانو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت دردهای افراد مبتلا به آرتروز زانو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید