نشست مشترک گردشگری ایران و روسیه لغو شد

به گزارش کتاب ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نشست مشترک گردشگری ایران و روسیه لغو شد.

نشست مشترک گردشگری ایران و روسیه لغو شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

لغو نشست جهانگردی ایران و روسیه؛ سفر مونسان به روسیه

در شرایطی که مرزها کامل به روی جهانگردان بین المللی باز نشده و فرایند ورود و خروج جهانگردان همچنان متاثر از ویروس کرونا است، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی حدود یک ماه پیش، از سفر به روسیه با هدف لغو دوطرفه ویزا گروهی دو کشور اطلاع داد و هفته پیش نیز گفت اواخر مهر در رأس هیاتی متشکل از فعالان بخش خصوصی جهانگردی به روسیه خواهد رفت. قرار بود در جریان این سفر، نشست B2B بین فعالان بخش خصوصی ایران و روسیه تشکیل گردد، اما انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که مسئولیت برگزاری این نشست را در روسیه به عهده داشت و پیشتر تاریخ برگزاری آن را 27 تا 30 مهر اعلام نموده بود، اینک در بخشنامه ای از لغو آن نشست اطلاع داده است.

پیگیری های معین کرد برنامه سفر وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی به روسیه فعلا تغییری ننموده، هرچند زمان قطعی برای آن معلوم نشده است.

با این وجود در بخشنامه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران آمد: در مورد سفر دکتر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در تاریخ 27 تا 30 مهر، حسب اعلام سفیر ایران در مسکو، مراجع ذی ربط روسیه بدلیل شروع موج جدید شیوع ویروس کرونا در این کشور با برگزاری نشست مشترک بخش خصوصی و صنایع دستی در این سفر موافقت ننموده اند.

ویزای گروهی ایران و روسیه قرار بود در سال 2018 لغو گردد، اما شیوع ویروس کرونا آن را تا به امروز به تعویق انداخته است. معاونت جهانگردی ایران و آژانس جهانگردی فدرال روسیه به تازگی درباره برنامه اجرایی مسافرت گروهی بدون ویزا بین دو کشور به توافق هایی رسیده اند و قرار است متن آن در جریان سفر وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی به مسکو امضا گردد.

طبق توافق اولیه دو کشور، این ویزا برای گروه های از 5 تا 50 نفر که با آژانسهای تایید شده از سوی دو کشور سفر نمایند، لغو خواهد شد.

محمد قاسمی، مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی جهانگردی پیشتر درباره توافق های اولیه با آژانس جهانگردی فدرال روسیه در مقدمه امضای توافق نامه لغو ویزا گروهی دو کشور گفته بود: در صورت اجرای لغو ویزا سفرهای گروهی، فقط دفاتر خدمات مسافرتی که طرفین تایید و معرفی نموده اند می توانند از این امکان استفاده نمایند. البته برای انتخاب این آژانس ها سعی می گردد توازن حفظ و ساز و کار محکمی ایجاد گردد تا بخش خصوصی خود معین نماینده آژانس هایی باشد که این طرح به وسیله آنها اجرا خواهد شد. بهتر است آژانس هایی برای همکاری انتخاب شوند که در بازار روسیه کار نموده اند و تجربه لازم را دارند. البته هیچ حکم قطعی و دائمی درباره آژانس هایی که در ابتدا معرفی می شوند، وجود ندارد. آنها سالانه می توانند تغییر نمایند. در واقع سند همکاری اصلا گارد بسته ای ندارد، اما انتظار می رود آژانس هایی که معرفی می شوند همزمان در ورود و خروج جهانگرد در ایران و روسیه فعال باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1317

به "نشست مشترک گردشگری ایران و روسیه لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مشترک گردشگری ایران و روسیه لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید