واکنش چین به رفتار زننده آمریکا در امور تایوان

به گزارش کتاب ارزان، چین از تحریم مقامات آمریکایی که در امور تایوان مداخله نموده اند اطلاع داد.

واکنش چین به رفتار زننده آمریکا در امور تایوان

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین امروز خاطرنشان کرد که آن دسته از مقامات آمریکایی که در رفتار تند و زننده درخصوص تایوان نقش داشتند تحریم خواهند شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

روابط میان دو کشور درحالی در شرایط مناسبی قرار ندارد که فشارهای واشنگتن علیه پکن در روزهای پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ ادامه دارد. اخیرا فرستاده آمریکا در سازمان ملل نیز با رئیس جمهوری تایوان ملاقات نموده که این موضوع باعث خشم پکن شده است.

هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در کنفرانس خبری خود خاطرنشان کرد که آمریکا بهای سنگینی برای دخالت های خود در امور تایوان خواهد پرداخت و بعضی از مقامات این کشور با تحریم های چین روبرو خواهند شد.

هوا بدون اشاره به نام افرادی که در لیست تحریم پکن قرار خواهند گرفت گفت: در واکنش به اقدامات نادرست آمریکا، چین تصمیم گرفته که مقامات مسئول آمریکایی که رفتار زننده ای در موضوع تایوان داشته اند را تحت تحریم قرار دهد.

چین معتقد است که تایوان موضوع مهم و حساسی در روابط با آمریکا به شمار می رود و قبلا بعضی از شرکت های آمریکایی که اقدام به فروش تسلیحات به تایوان نموده بودند را تحت تحریم قرار داده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1484

به "واکنش چین به رفتار زننده آمریکا در امور تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به رفتار زننده آمریکا در امور تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید