پر ترافیک ترین شهرهای جهان

به گزارش کتاب ارزان، شهرهایی با ترافیک زیاد

رفت و آمد کردن در شهر از معمول ترین کارهایی است که بیشتر ما در زندگی روزمره با آن سروکار داریم، بیشتر ما صبح از خواب بیدار شده و به سرکار یا مدرسه می رویم آمارها نشان داده که تقریبا یک هشتم زندگی ما صرف سفر و رفت و آمد می گردد، همه خیابان ها به میزان کافی بزرگ نیستند اما برخی از خیابان ها هم ممکن است برای آخر هفته بسیار خلوت و بزرگ باشند با خبرنگاران همراه باشید تا با پرترافیک ترین شهرهای جهان آشنا شوید.

پر ترافیک ترین شهرهای جهان

جاکارتا؛ اندونزی

جاکارتا از شهرهایی است که بیشترین ترافیک را دارد، 30 میلیون مردم این شهر از این ترافیکی که هر روز باید آن را تحمل نمایند رنج می برند، مشکل جاکارتا این است که دولت این کشور نتوانسته رشد زیاد جمعیت این شهر را کنترل یا متوقف کند. زیر ساخت های این شهر برای همه احتیاج های مردم زیاد توسعه پیدا ننموده است و رشد مداوم این شهر بدترین معضل را برای کشور به وجود آورده است. هر روز 1000 خودرو به ماشین های موجود در شهر اضافه می گردد و همچنان راه چارهی سریع برای شرایط ترافیکی این شهر وجود ندارد. پروژه حمل و نقل عمومی در این شهر 5 سال به تعویق افتاده است و بسیاری معتقدند که سیستم حمل و نقل گسترده می تواند این معضل ترافیکی را حل را کند.

استانبول؛ ترکیه

خودروهای شخصی انباشته در خیابان ها و بزرگراه های استانبول از مهمترین علل ترافیک این شهر هستند. 100,000 خودروی اضافه شده به تعداد اتومبیل های موجود در خیابان های این شهر شرایط ترافیکی آن را بدتر نموده و این شهر را از پر ترافیک ترین شهرهای دنیا نموده است. با این حال، بعضی معتقدند که ساخت تونل استانبول می تواند یک راه چاره باشد و شرایط ترافیک را بهتر کند. باتوجه به مطالعات، برترین کاری که تونل بزرگ استانبول می تواند برای بهبود ترافیک انجام دهد ارائه یک راستا متفاوت برای مسافران مترو است. اگر خط نو مترو بتواند به خط قبلی وصل گردد درصد زیادی از رفت و آمدها به خط نو مترو انتقال پیدا می نماید و ترافیک ها خیابان های استانبول کم می گردد.

مکزیکو سیتی؛ مکزیک

مکزیکو سیتی با 20 میلیون نفر جمعیت و 4 میلیون خودرویی که در خیابان های این شهر رفت و آمد می نمایند تبدیل به یکی از پر ترافیک ترین شهرها شده و ترافیک بخشی از زندگی روزمره این شهر شده است. این شهر بزرگ ترین شهر در نیمکره غربی است و به همین علت مکانی برای تجارت، صنعت و تحصیل شده است. مکزیکو سیتی دارای بزرگ ترین خدمات حمل و نقل در آمریکای لاتین است و حتی با قیمت کرایه 0.23 دلار برای هر سفر مقرون به صرفه ترین سیستم حمل و نقل را دارد.

سورابایا؛ اندونزی

سورابایا در اندونزی در نظرسنجی ای که اخیرا اجرا شده چهارمین شهر پر ترافیک است. در خصوص جاکاراتا گفته می گردد که این شهر حداقل سیستم حمل و نقل ریلی انبوه را دارد، حمل و نقل عمومی در کشور اندونزی بیشتر با مینی بوس و ون های کوچک انجام می گردد که حتی در وسط خیابان می ایستند تا مسافران را پیاده و سوار نمایند. استان شرق جاوا، دومین شهر پر جمعیت اندونزی و بعلاوه مرکز تجارت، تحصیل و صنعت در شرق اندونزی است که این باعث می گردد که عابران پیاده زیادی در کنار خیابان ها رفت و آمد داشته باشند

منبع: wonderslist.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2010

به "پر ترافیک ترین شهرهای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پر ترافیک ترین شهرهای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید